Rubrika ‘Autosport’

Tidemand a ŠKODA jsou mistry světa ve WRC 2

Úterý, 22nd Srpen, 2017

2017-rallye-deutschland-header-08-tidemand-1024x450

​Pontus Tidemand se spolujezdcem Jonasem Anderssonem si bezchybnou jízdou na Německé rally s předstihem dojeli pro titul mistrů světa v kategorii WRC 2.

Posádka týmu ŠKODA Motorsport Pontus Tidemand/Jonas Andersson (S/S) na německé ADAC Rallye Deutschland vybojovala potřebné body pro předčasný zisk titulu mistra světa v kategorii WRC 2. Jejich týmoví kolegové Jan Kopecký/Pavel Dresler (CZ/CZ) skončili po defektu během druhého dne na druhém místě. Také tým ŠKODA Motorsport získal tři závody před koncem sezóny titul v klasifikaci konstruktérů.

Po deštivém pátku na vinicích a sobotních suchých náročných tratích ve vojenském prostoru Baumholder se Německá rally na poslední den přesunula do okolí jezera Bostal v Sársku, kde na posádky čekaly čtyři velmi rychlé zkoušky.

Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem (CZ/CZ) si rychlou a vyrovnanou jízdou zajistili druhé místo v kategorii WRC 2. Možné vítězství se ale rozplynulo potom, co je v sobotu na nejdelší rychlostní zkoušce Panzerplatte ve vojenském prostoru Baumholder postihl defekt. „To je rally – od toho okamžiku jsme se zaměřili na udržení druhého místa a zbytek rally jsme pojali jako trénink na nadcházející Barum Rally,“ řekl v cíli úřadující český šampión.

Švédská posádka Pontus Tidemand a Jonas Andersson měla jiný úkol: „Po sobotním defektu jsme se ocitli v pořadí opuštěni, Jan byl o velký kus před námi a přitom jsme měli komfortní náskok před čtvrtým v pořadí kategorie WRC 2. Proto jsem se během třetího dne snažil pouze dovézt vůz do cíle a odměnit tým za jeho nasazení jezdeckým titulem mistra světa,“ komentoval v cíli své účinkování Pontus Tidemand. Po čtyřech vítězstvích (Švédsko, Mexiko, Argentina a Portugalsko) a druhém místě v Polsku dojela posádka Pontus Tidemand/Jonas Andersson na Německé rally na třetím místě a tři závody před koncem sezóny získala jezdecký titul kategorie WRC 2.

Šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek na stupních vítězů na břehu jezera Bostal oslavoval nejen jezdecký titul, ale také triumf týmu ŠKODA v klasifikaci konstruktérů:Jsem hrdý a šťastný za celý tým. Pontus a Jonas si titul skutečně zasloužili. Také naše ŠKODA FABIA R5, které se již prodalo více než 160 kusů, jasně dokázala, že je nejlepším rallyovým vozem své kategorie.“

Celkové pořadí Německé rally (WRC 2):

1. Camilli/Veillas (F/F), Ford Fiesta R5, 3:08.16,0 h
2. Kopecký/Dresler (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, +48,1 s
3. Tidemand/Andersson (S/S), ŠKODA FABIA R5, +1.50,7 min
4. Gilbert/Jamoul (F/F), ŠKODA FABIA R5, +3.03,4 min
5. Loubet/Landais (F/F), Ford Fiesta R5, +3.48,9 min
6. Tempestini/Bernacchini (I/I), Citroën DS3 R5, +3.50,8 min
Průběžné výsledky kategorie WRC 2 po deseti odjetých podnicích:
1. Pontus Tidemand (S), ŠKODA, 133 bodů
2. Eric Camilli (F), Ford, 77 bodů
3. Ole Christian Veiby (N), ŠKODA, 68 bodů
4. Jan Kopecký (CZ), ŠKODA, 67 bodů
5. Teemu Suninen (FIN), Ford, 60 bodů

Číslo dne: 3

Tři soutěže před koncem sezóny získala posádka Pontus Tidemand/Jonas Andersson titul mistra světa kategorie WRC 2 a ŠKODA triumfovala v klasifikaci konstruktérů v kategorii WRC 2.

Kalendář FIA Mistrovství světa v rally (WRC 2) pro rok 2017:

Rally Monte Carlo 19.01.–22.01.2017
Švédská rally 09.02.–12.02.2017
Mexická rally 09.03.–12.03.2017
Rallye de France 06.04.–09.04.2017
Argentinská rally 27.04.–30.04.2017
Portugalská rally 18.05.–21.05.2017
Italská rally 08.06.–11.06.2017
Polská rally 29.06.–02.07.2017
Finská rally 27.07.–30.07.2017
Německá rally 17.08.–20.08.2017
Španělská rally 05.10.–08.10.2017
Rally Great Britain 26.10.–29.10.2017
Australská rally 16.11.–20.11.2017


  

Ford GT v edici ’67 Heritage barvou připomíná vítězný vůz z 24 hodin Le Mans 1967

Čtvrtek, 17th Srpen, 2017

Ford-GT-HP-640x335

  • Speciální červeno-bílé barevné provedení Fordu GT v nové edici ’67 Heritage je připomínkou závodního vozu Ford GT40 Mk IV, s nímž Dan Gurney a A. J. Foyt v roce 1967 zvítězili v závodě 24 hodin Le Mans
  • Exkluzivní barevné odstíny a povrchové úpravy se objevují rovněž v interiéru
  • Vůz bude v nabízen v rámci nadcházejícího modelového roku

Když jsme uvažovali o důstojném nástupci edice ’66 Heritage, logicky jsme se zaměřili na naše další vítězství v Le Mans, které vybojovali Američané Dan Gurney a A. J. Foyt,“ řekl Dave Pericak, ředitel Ford Performance. Ford GT ’67 Heritage Edition je moderní interpretací jednoho z nejdůležitějších vozů v bohaté závodní historii Fordu.“

629209-top_foto1-tzpekFord GT ’67 Heritage kombinuje karoserii v červeném odstínu Race s bílými pruhy a sadou karbonových dílů s viditelnou strukturou uhlíkových vláken. Na kapotě a dveřích se objevuje grafika s motivem startovního čísla 1 v bílé barvě Frozen.

Dvacetipalcová jednodílná kovaná kola mají matně stříbřitou povrchovou úpravu a černé centrální matice. Celkový vzhled vozu vkusně dotvářejí červené brzdiče a stříbrné kryty vnějších zpětných zrcátek.

interierSedadla vyrobená z uhlíkového kompozitu jsou čalouněna kůží s červenými švy. Stejná kombinace byla uplatněna rovněž na volantu. Řadicí „pádla“ pod volantem jsou šedě eloxovaná a dekorační prvky na palubní desce, dveřích a konstrukci sedadel mají tmavý kovový odstín.

Ford GT v edici ’67 Heritage si lze prohlédnout v konfigurátoru na FordGT.com. Vůz bude dostupný v omezeném množství v rámci nadcházejícího modelového roku.

2018-Ford-GT-67-Heritage-Edition-side-view

Zdroj:http://fordmedia.cz


  
Stránka: 1 2 3 4 5 6 7 8 ...35 36 37 Další