Rubrika ‘Autosport’

Speciální zbarvení závodních vozů Ford připomíná úspěchy značky v Le Mans

Neděle, 2nd Červen, 2019

 

FP LM24 Side_Car 66

Speciální barevné provedení závodních vozů týmu Ford Chip Ganassi Racing oslavuje minulé i současné úspěchy značky v Le Mans

Zbarvení znamená také jakési „au revoir“ („na shledanou“), tečku za továrním programem Fordu pro Le Mans

Ve stejných barvách nastoupí do závodu také Ford GT, startovní číslo 85, který nasazuje soukromý tým Keating Motorsport

Ford představil speciální sadu barevných provedení závodních vozů Ford GT týmu Ford Chip Ganassi Racing pro závod 24 hodin Le Mans 2019. Každý ze čtyř továrních Fordů GT ponese specifické zbarvení, které připomíná sportovní úspěchy značky Ford v Le Mans ze současnosti i z šedesátých let.

Letošní ročník závodu 24 hodin Le Mans je pro aktuální tovární program Fordu poslední. Uzavírá se tím další úspěšná kapitola působení továrních Fordů v Le Mans

Ford se vrátil do Le Mans v roce 2016, padesát let po našem fantastickém vítězství z roku 1966. Výročí jsme oslavili tím nejlepším možným způsobem: vítězstvím v závodě,“ říká Bill Ford, výkonný předseda představenstva Ford Motor Company.

„Stát na stupních vítězů ve jménu našich zaměstnanců představoval nejen pro mě okamžik hrdosti a na návrat do Le Mans se těším i letos.“

Čtyři tovární Fordy GT bylo poprvé možné spatřit v novém zbarvení během dnešního dne, až dorazí na slavný závodní okruh La Sarthe v Le Mans. Připojil se k nim i pátý Ford GT týmu Keating Motorsports, který bude závodit ve třídě GTE Am.

Ford GT se startovním číslem 66 nesl černé zbarvení, odrážející barvy vítězného vozu z roku 1966. Pilotují ho Stefan Mücke z Německa, Olivier Pla z Francie a Billy Johnson z USA.

Vítězný Ford GT40 z Le Mans ročníku 1967 připomněl vůz č. 67, za jehož volantem se střídají Andy Priaulx, Harry Tincknell (oba z Velké Británie) a Jonathan Bomarito (USA).

Ford GT se startovním číslem 68 je nejaktuálnějším vítězem Le Mans, pod šachovnicovým praporkem projel jako první v roce 2016. Letos nese stejné zbarvení jako tehdy a jeho posádku tvoří trojice Dirk Müller (Německo), Joey Hand (USA) a Sébastien Bourdais (Francie).

Ford GT č. 69 s posádkou ve složení Scott Dixon (Nový Zéland), Ryan Briscoe (Austrálie) a Richard Westbrook (Velká Británie) je inspirován Fordem GT40, který v roce 1966 dojel na druhém místě. Ford tehdy obsadil všechna tři místa na stupních vítězů.

Ford GT se startovním číslem 85 nasadí soukromý tým Keating Motorsports ve třídě GTE Am. Jeho grafické provedení má stejný design jako čtyři tovární Fordy, ale ve výrazných barvách titulárního sponzora Wynn’s. Za jeho volantem se střídá Ben Keating z USA, Jeroen Bleekemolen z Nizozemska a Felipe Fraga z Brazílie.

„Ford GT vznikl kvůli návratu značky Ford do vytrvalostních závodů,zdůrazňuje Mark Rushbrook, globální ředitel Ford Performance Motorsports. „Tovární program Ford GT přinesl naší značce velké úspěchy. Le Mans není úplným koncem továrního programu, protože v roce 2019 nás čeká ještě spousta závodů v seriálu IMSA WeatherTech SportsCar Championship.“

Vozy Ford GT v speciálním zbarvení se na závodní trati představili dnes 2. června během oficiálního testu Le Mans. Samotný závod se jede o víkendu 15. a 16. června a fanoušci ho i letos mohou sledovat mimo jiné prostřednictvím přímého přenosu z kokpitů továrních vozů Ford GT.

Zdroj: fordmedia.cz

FP LM24 Side_Car 67

FP LM24 Side_Car 68

FP LM24 Side_Car 69

FP LM24 Side_Car 85


  

Tidemand a ŠKODA jsou mistry světa ve WRC 2

Úterý, 22nd Srpen, 2017

2017-rallye-deutschland-header-08-tidemand-1024x450

​Pontus Tidemand se spolujezdcem Jonasem Anderssonem si bezchybnou jízdou na Německé rally s předstihem dojeli pro titul mistrů světa v kategorii WRC 2.

Posádka týmu ŠKODA Motorsport Pontus Tidemand/Jonas Andersson (S/S) na německé ADAC Rallye Deutschland vybojovala potřebné body pro předčasný zisk titulu mistra světa v kategorii WRC 2. Jejich týmoví kolegové Jan Kopecký/Pavel Dresler (CZ/CZ) skončili po defektu během druhého dne na druhém místě. Také tým ŠKODA Motorsport získal tři závody před koncem sezóny titul v klasifikaci konstruktérů.

Po deštivém pátku na vinicích a sobotních suchých náročných tratích ve vojenském prostoru Baumholder se Německá rally na poslední den přesunula do okolí jezera Bostal v Sársku, kde na posádky čekaly čtyři velmi rychlé zkoušky.

Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem (CZ/CZ) si rychlou a vyrovnanou jízdou zajistili druhé místo v kategorii WRC 2. Možné vítězství se ale rozplynulo potom, co je v sobotu na nejdelší rychlostní zkoušce Panzerplatte ve vojenském prostoru Baumholder postihl defekt. „To je rally – od toho okamžiku jsme se zaměřili na udržení druhého místa a zbytek rally jsme pojali jako trénink na nadcházející Barum Rally,“ řekl v cíli úřadující český šampión.

Švédská posádka Pontus Tidemand a Jonas Andersson měla jiný úkol: „Po sobotním defektu jsme se ocitli v pořadí opuštěni, Jan byl o velký kus před námi a přitom jsme měli komfortní náskok před čtvrtým v pořadí kategorie WRC 2. Proto jsem se během třetího dne snažil pouze dovézt vůz do cíle a odměnit tým za jeho nasazení jezdeckým titulem mistra světa,“ komentoval v cíli své účinkování Pontus Tidemand. Po čtyřech vítězstvích (Švédsko, Mexiko, Argentina a Portugalsko) a druhém místě v Polsku dojela posádka Pontus Tidemand/Jonas Andersson na Německé rally na třetím místě a tři závody před koncem sezóny získala jezdecký titul kategorie WRC 2.

Šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek na stupních vítězů na břehu jezera Bostal oslavoval nejen jezdecký titul, ale také triumf týmu ŠKODA v klasifikaci konstruktérů:Jsem hrdý a šťastný za celý tým. Pontus a Jonas si titul skutečně zasloužili. Také naše ŠKODA FABIA R5, které se již prodalo více než 160 kusů, jasně dokázala, že je nejlepším rallyovým vozem své kategorie.“

Celkové pořadí Německé rally (WRC 2):

1. Camilli/Veillas (F/F), Ford Fiesta R5, 3:08.16,0 h
2. Kopecký/Dresler (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, +48,1 s
3. Tidemand/Andersson (S/S), ŠKODA FABIA R5, +1.50,7 min
4. Gilbert/Jamoul (F/F), ŠKODA FABIA R5, +3.03,4 min
5. Loubet/Landais (F/F), Ford Fiesta R5, +3.48,9 min
6. Tempestini/Bernacchini (I/I), Citroën DS3 R5, +3.50,8 min
Průběžné výsledky kategorie WRC 2 po deseti odjetých podnicích:
1. Pontus Tidemand (S), ŠKODA, 133 bodů
2. Eric Camilli (F), Ford, 77 bodů
3. Ole Christian Veiby (N), ŠKODA, 68 bodů
4. Jan Kopecký (CZ), ŠKODA, 67 bodů
5. Teemu Suninen (FIN), Ford, 60 bodů

Číslo dne: 3

Tři soutěže před koncem sezóny získala posádka Pontus Tidemand/Jonas Andersson titul mistra světa kategorie WRC 2 a ŠKODA triumfovala v klasifikaci konstruktérů v kategorii WRC 2.

Kalendář FIA Mistrovství světa v rally (WRC 2) pro rok 2017:

Rally Monte Carlo 19.01.–22.01.2017
Švédská rally 09.02.–12.02.2017
Mexická rally 09.03.–12.03.2017
Rallye de France 06.04.–09.04.2017
Argentinská rally 27.04.–30.04.2017
Portugalská rally 18.05.–21.05.2017
Italská rally 08.06.–11.06.2017
Polská rally 29.06.–02.07.2017
Finská rally 27.07.–30.07.2017
Německá rally 17.08.–20.08.2017
Španělská rally 05.10.–08.10.2017
Rally Great Britain 26.10.–29.10.2017
Australská rally 16.11.–20.11.2017


  
Stránka: 1 2 3 4 5 6 7 8 ...35 36 37 Další