Rubrika ‘Formule 1’

Nové Porsche 919 Hybrid pro MS ve vytrvalostních závodech FIA WEC 2017 odhaleno

Neděle, 2nd Duben, 2017

f25bb9a13c44fc2b90d384f4efdf74ecSpolečnost Porsche v pátek odhalila ve světové premiéře nový závodní vůz 919 Hybrid na závodním okruhu Monza (IT). Prototyp pro vytrvalostní závod v Le Mans dosahuje nejvyššího celkového výkonu 662 kW (900 k) a oproti loňské sezóně byl rozsáhle přepracován. Cílem je zvítězit potřetí v řadě po letech 2015 a 2016 v závodě 24 h Le Mans (17. – 18. června) a získat tituly v hodnoceních konstruktérů a jezdců v MS ve závodech FIA WEC.

Technika prototypu pro Le Mans

Porsche 919 Hybrid pro rok 2017 se vyznačuje novinkami především v oblastech aerodynamiky, podvozku a spalovacího motoru. Šéf týmu Andreas Seidl, který kromě toho přechodně zastává také funkci technického ředitele, k tomu vysvětluje:Celkově lze podíl nově vyvinutých dílů pro sezonu 2017 vyčíslit na 60 až 70 procent kompletního vozidla. Základní koncept vozu 919 Hybrid nabízí i nadále volný prostor pro detailní optimalizace a zvyšování hospodárnosti. Nosná skořepinová konstrukce zůstává stejná jako v roce 2016, u všech ostatních dílů byly prozkoumány možnosti jejich optimalizace a většina z nich byla změněna.“ Nosná skořepinová konstrukce je stejně jako ve Formuli 1 vyrobena z kompozitů vyztužených uhlíkovými vlákny se sendvičovým uspořádáním.

Aerodynamika

Technická pravidla mistrovství světa ve vytrvalostních závodech FIA WEC pro rok 2017 ještě více omezila rozměry některých komponentů karoserie, které mají vliv na aerodynamiku. Na základě nových předpisů a společně s poznatky získanými v rámci pokračujícího vývoje vytvořili inženýři Porsche dva zcela nové aerodynamické pakety pro závodní vůz 919 Hybrid. Andreas Seidl k tomu říká: „Omezení na dvě varianty aerodynamického nastavení pro sezonu je rozumným opatřením ve smyslu kontroly nákladů.“

Jeden aerodynamický paket je koncipován především pro vysokorychlostní okruh v Le Mans. Pozornost je u něj zaměřena na co nejnižší aerodynamický odpor, aby bylo dosahováno vysoké maximální rychlosti na extrémně dlouhých rovinkách. U druhého aerodynamického paketu se počítá s vyšším odporem vzduchu, získá se tím však také vyšší přítlak na závodních okruzích s mnoha zatáčkami.

Při porovnání letošního vozu s loňským typem 919 jsou na přídi nápadné vyšší, širší a delší podběhy kol. Po stranách jsou vidět jak upravené zadní otvory pro přívod vzduchu k chladičům, tak i nový kanál, vedoucí od nosné skořepinové konstrukce k podběhu kola.

porche3

Pohon

Mezi tyto optimalizace patří také zvýšení hospodárnosti a výkonu poháněcího ústrojí. Opatření se týkají převodovky na přední a zadní nápravě, spalovacího motoru, elektromotoru a systémů rekuperace. Zadní náprava závodního vozu 919 je poháněna spalovacím motorem V4 2,0 litru. Tato jednotka kombinuje nízký zdvihový objem s přeplňováním turbodmychadlem a účinným přímým vstřikováním benzinu, dosahuje nejvyššího výkonu téměř 368 kW (500 k) a je nejúčinnějším spalovacím motorem, který společnost Porsche dosud vyrobila. Ve Weissachu vyvinutý závodní vůz 919 Hybrid je jediným prototypem, který získává zpět energii nejen při brzdění, ale i při zrychlování. Hybridní soustava dosahuje celkového výkonu více než 662 kW (900 k).

Pro zpětné získávání energie z výfukových plynů je ve výfukové soustavě umístěna malá turbína, která dosahuje více než 120 000 otáček za minutu a pohání generátor. Závodní jezdec může využívat energii z akumulátorů na povel tlačítka. Na výjezdu ze zatáčky dosáhne díky tomu intenzivnější akcelerace a zároveň již při zrychlování získává opět novou energii z výfukových plynů.

porche2

Jízdní vlastnosti a pneumatiky

Týmy LMP1 budou mít v letošní sezoně na závodní víkend k dispozici o tři sady pneumatik méně. Seidl k tomu říká:Společně s naším partnerem, výrobcem pneumatik Michelin, jsme se intenzivně připravovali, abychom mohli i při dvojnásobném nasazení pneumatik udržovat vysoké tempo až do konce. Závody, ať šestihodinové nebo čtyřiadvacetihodinové, budou totiž mít i v roce 2017 charakter sprintu.“

Tým Porsche LMP po oba dny testoval s oběma závodními vozy. Hybridní závodní vůz se startovním číslem 1 sdílel Neel Jani (33, CH), André Lotterer (35, DE) a Nick Tandy (32, GB). Za volantem druhého vozu se startovním číslem 2 se střídal Timo Bernhard (36, DE), mistr světa z roku 2015, se dvěma Novozélanďany Earlem Bamberem (26) a Brendonem Hartleym (27).

Zdroj: auto.porsche.cz


  

Sam Bird získal v Malajsii pro DS Virgin Racing medailové umístění!

Pátek, 20th Listopad, 2015

DS_Virgin_Racing

Sam Bird zázračně předjel na trati v Putrajaye své soupeře, popřel všechny prognózy a získal pro tým DS Virgin Racing první medailové umístění v sezóně 2015/16.

Po kvalitně odjetých volných testovacích jízdách pokazila kvalifikační jízdy Sama Birda velká kolize ve 3. zatáčce. Zdálo se, že se proti 28 letému Britovi, který se ocitnul na 14. příčce startovacího pole, všechno spiklo. Po vynikajícím závodě však nakonec obsadil druhé místo za vítězem Lucasem di Grassi.

Pro jeho týmového kolegu Jean-Érica Vergneho byl den mnohem víc frustrující, protože musel závod po projetí první zatáčky, v níž se střetl s Nickem Heidfeldem a Jacquesem Villeneuvem, opustit.

Samu Birdovi se v polovině závodu podařilo proniknout mezi druhou skupinu pilotů. Ocitl se v dobré pozici, na trať se vracel na devátém místě. Po všech zastávkách se Sam díky svému promyšlenému řízení a dobrému využití baterie postupně propracoval víc dopředu.

Prokázal stejné mistrovství jako v loňském roce, kdy na této trati zvítězil, a tři kola před cílem ještě zvýšil tempo. Využil boj mezi Loïcem Duvalem a Robinem Frijnsem a vybral si ideální dráhu, aby mohl soupeře předjet. Duvalův týmový kolega Jérôme d’Ambrosio zaznamenal v posledním kole malý problém a umožnil tak Samu Birdovi získat druhé místo! Pilot týmu DS Virgin Racing, který již měl na svém kontě 24 bodů získaných v prvních dvou závodech, nyní figuruje v pořadí pilotů na třetím místě.

Tento výsledek vyvolal o to větší radost, že se jeden ze systémů nabíjení Samova monopostu porouchal necelou hodinu před startem a tým DS Virgin Racing musel nouzově přebudovat zadní část vozu.

„Tento výsledek připisuji týmu DS Virgin Racing! Kluci odvedli vynikající práci, když odstranili problém, který se objevil těsně před závodem!“ prohlásil Sam Bird v cíli. „Byli pod tlakem, a to ani nemluvím o podmínkách, v nichž museli pracovat – v horku a vlhkosti. Víme, že pokud chceme v šampionátu uspět, musíme rychle řídit, ale je také nutné mít vůz, který je schopen dojet do cíle. A to se nám dnes podařilo.“

Jean-Éric Vergne k tomu dodal: „Bylo strašně frustrující skončit závod tak rychle. Moc nevím, co se vlastně stalo, ale v první zatáčce jsem vůbec neměl kudy jet. Jsem ale moc šťastný za Sama a za tým. Bylo to opravdu kolektivní dílo!“

„Jsme nadšení, že jsme v Putrajaye, kde Sam loni vyhrál, zase skončili na bedně,“ dodal Alex Tai, šéf týmu DS Virgin Racing. „Jeho houževnatost společně se spolehlivostí převodového systému DS nám umožnily dosáhnout skvělého výsledku. Chtěl bych také vyzdvihnout práci celého týmu, kterému se podařilo těsně před závodem vyměnit dva díly vozu.“

Mistrovství FIA ve Formuli E nyní míří do Uruguaye: příští závod ePrix se jede 19. prosince v Punta del Este.

Zdroj: citroen.cz


  
Stránka: 1 2 3 4 5 6 7 8 ...32 33 34 Další