Nové Audi A8 již v předprodeji na českém trhu

a1712074-medium

Značka se čtyřmi kruhy oslavila na akci Audi Summit v Barceloně světovou premiéru nového modelu Audi A8 a nyní je možné novinku v České republice konfigurovat a objednávat. Čtvrtá generace modelové řady A8 je svým stylově výrazným designem, prvotřídní konstrukcí podvozku, konceptem dotykového ovládání a elektrifikací všech variant pohonu nejnovějším dokladem „náskoku díky technice“. Vstupní cena činí v České republice 2 449 900 Kč, prodloužená verze je k dispozici za cenu od 2 585 900 Kč. Standardní výbava pro český trh zahrnuje mimo jiné navigaci, LED světlomety, kožený interiér, automatickou převodovku, pohon všech kol a prodlouženou čtyřletou záruku s nájezdem 120 000 kilometrů.

Nové Audi A8 symbolizuje sportovní eleganci, progresivní charakter a vysokou kvalitu. Výjimečnou sílu osobnosti vyzařuje příď s širokou, vzpřímenou maskou chladiče Singleframe, svalnaté těleso karoserie s ladnými tvary a záď s nepřerušovaným pásem zadních světlometů. Interiér má záměrně minimalizovaný design. Ústředním prvkem konceptu jsou dva dotykové displeje, které téměř neviditelně splývají s leskle černou okolní plochou díky designu ve stylu „černého panelu“. Aktivuje-li řidič na těchto displejích prstem vybranou funkci, slyší a cítí kliknutí jako potvrzení výběru. Díky kombinaci akustické a haptické zpětné vazby i používání běžných dotykových gest, jako jsou například stírací pohyby, lze nový systém MMI touch response ovládat mimořádně bezpečně, intuitivně a rychle.

Audi A8 vstupuje na český trh se dvěma přeplňovanými motory V6: 3.0 TDI a 3.0 TFSI*. Turbodiesel se zdvihovým objemem 2967 cm3 dosahuje nejvyššího výkonu 210 kW (286 k) a nabízí maximální točivý moment 600 N.m. Audi A8 s tímto motorem zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy a v akceleraci může pokračovat až do elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 250 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva EU činí pro 3.0 TDI pouze 5,8 až 5,6 litru na 100 kilometrů. To odpovídá hodnotám emisí CO2 od 152 do 145* gramů na kilometr. Zážehový motor V6 3.0 TFSI s přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním turbodmychadlem poskytuje nejvyšší výkon 250 kW (340 k) a maximální točivý moment 500 N.m. Audi A8 tak zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy, A8 L za 5,7 sekundy. Hodnoty kombinované spotřeby paliva jsou u obou karosářských variant mezi 7,8 a 7,5 litru* na 100 kilometrů, hodnoty emisí CO2 mezi 178 a 171* gramy na kilometr. Obě motorizace jsou standardně spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou tiptronic a prověřeným pohonem všech kol quattro. Vůz A8 jako první použije nové označení motorizace a technologií ingolstadtské automobilky, s motorem 3.0 TDI ponese označení Audi A8 50 TDI quattro, verze s 3.0 TFSI bude značena Audi A8 55TFSI quattro.

Oba agregáty spolupracují s řemenem poháněným generátorem BAS (Belt Alternator Starter) s funkcí spouštěče, který je srdcem 48V hlavní elektrické sítě. Navíc disponuje rozšířenou funkcí start-stop a vysokým rekuperačním výkonem až 12 kW pro zpětné získávání kinetické energie při zpomalování. Tato opatření přispívají k dalšímu snížení spotřeby paliva již beztak hospodárných agregátů. V reálném provozu může úspora činit až 0,7 litru na 100 kilometrů.

Model se chubí více než 40 asistenčními systémy a stanovuje tak nová měřítka ve svém segmentu. Jako první sériově vyráběný automobil na světě bylo nové Audi A8 vyvinuto speciálně pro jízdu s vysokou mírou automatizace. Funkce autonomní jízdy v dopravní koloně zajistí řízení v popojíždějící dopravě při rychlosti jízdy až 60 km/h na dálnicích a hlavních tazích se stavebně oddělenými protisměrnými jízdními pruhy. Od roku 2018 bude Audi postupně uvádět do sériové výroby, v závislosti na legislativě v příslušných zemích, autonomní jízdní funkce, například pro automatické zaparkování vozidla do volné mezery nebo garáže a pro automatickou jízdu v dopravní koloně.

Standardní výbava pro český trh zahrnuje velmi bohatý výčet položek. Dominuje mu kožené čalounění, dotyková navigace MMI, LED světlomety, digitální přístrojový štít, adaptivní pneumatický podvozek, asistent jízdy v pruzích s nouzovým asistentem zastavení a další komfortní položky. Na přání pak lze například získat HD Matrix LED světlomety s Audi laserovým světlem a OLED zadními světly, komfortní dvousedadlové provedení zadních sedadel s masážní funkcí včetně chodidel, obrazovky zábavního systému pro zadní sedadla, prosklenou střechu a další luxusní prvky. Podrobný ceník a konfigurátor je k dispozici na stránkách www.audi.cz .

Nový model A8 je vyráběn v závodě Audi v Neckarsulmu a první vozy dorazí do České republiky v závěru roku 2017.

Zdroj: audi.cz

Nové Audi A8

Audi A8 v plné síle

Interiér


  

Tags: , , ,

Zanechte komentář

You must be logged in to post a comment.