Seat: Jak vzniká design SUV

This-is-how-you-design-an-SUV_006_HQ

Musí to být automobil, který vyzařuje charakter, sílu a prestiž“ – tak znělo zadání, které předal šéfdesignér značky SEAT Alejandro Mesonero svému týmu. Jak však proměnit směs laků a rozemleté slídy v elegantní barvu? Nebo jaký výběr tkanin dodá interiéru vozidla sofistikovaný vzhled?

1. Láska na první pohled: V segmentu SUV je při nákupu vozu rozhodující vnější design až u 65 % zákazníků. Vnější linie proto patří mezi charakteristické znaky těchto vozů: „Jsou agresivnější, mohutnější, maska chladiče má oproti ostatním vozům strmější sklon. Vůz má tak vizuálně prodlouženou kapotu a umocněny robustní tvary.

2. Nové výzvy pro designéry: Vůz disponuje podstatně větším prostorem pro cestující. „Zákazníci požadují správný poměr komfortu, ergonomie, výkonů… je to další aspekt, na který je nutné při návrhu designu SUV pamatovat,“ vysvětluje Daniel Hervás, vedoucí vnitřního designu ve společnosti SEAT. Ve případě modelu SEAT Tarraco byl oříšek zejména design displeje, který vyčnívá z přístrojové desky. „Navzdory jeho rozměrům jsme museli zajistit, aby byla u linií středové konzoly zachována lehkost,“ doplňuje Hervás.

3. Silný charakter díky barevnému pigmentu: Každý segment má své vlastní barvy,“ říká Jordi Font, designér v oddělení Color&Trim společnosti SEAT. Paleta pro SUV musí vyjadřovat „bezpečnost a ochranu“. „To si žádá tlumené nebo metalické odstíny, a umožňuje to barevné detaily jako střecha a specifické ozdoby,dodává Font. Paletu barev pro model SEAT Tarraco tvoří osm odstínů, „které mu poskytují elegantní geny, jež definují jeho charakter,“ dodává.

4. Vhodná výzdoba: Pro interiér vozu zvolily designéři prémiové materiály. „Vybrali jsme tkaniny z melanžové příze a poprvé také ozdobné prvky z matného chromu, které umocňují sofistikovanost vozidla,“ vysvětluje Amanda Lópezová z oddělení Color&Trim.

5. Virtuální realita jako nejlepší nástroj: Tato technologie nabývá na stále větším významu. Oddělení vizualizace nabízí nezbytné nástroje pro optimalizaci práce designérů.

6. Čtyři modeláři a více než 320 hodin: Při cizelaci tvarů modelu Tarraco se spotřebovalo 5000 kilogramů modelářské hlíny a největší výzvou bylo „zajistit vyváženost ploch a proporcí tak velkého vozu“, říká modelář značky SEAT Carlos Arcos.

7. Všichni odložte tužky: Posledním krokem v procesu návrhu designu, je „zmrazení“ designu, což je model nového vozu ve finální podobě, schválené pro sériovou výrobu. jehož realizace je následně svěřena inženýrům.

FDV764003_mesonero

Zdroj: seat.cz


  

Tags: , , ,

Zanechte komentář

You must be logged in to post a comment.