Škoda Auto slaví 110 let výroby motorů v Mladé Boleslavi

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto oslavila 110 let nepřetržité výroby motorů slavnostním otevřením nové výstavy ve Škoda Auto Muzeu.

Laurin & KlementČeská firma Laurin & Klement byla založena roku 1895, kdy knihkupec a prodejce kol Václav Klement a strojní zámečník Václav Laurin začali v Mladé Boleslavi vyrábět jízdní kola pod značkou Slavia.

V roce 1899 zahájili výrobu motocyklů L&K a od roku 1905 se vyráběly také automobily. V roce 1907 došlo k rozšíření závodu, přeměně firmy na akciovou společnost a byla zrušena výroba motocyklů. Roku 1912 byla k firmě L&K připojena liberecká automobilka RAF, čímž byla získána licence na výrobu motorů se šoupátkovým rozvodem typu Knight. V roce 1925 byla firma L&K začleněna do Škodových závodů a nově vyvinuté automobily nesly značku Škoda. Původní modely dostaly označení Škoda i Laurin & Klement.

Škoda OctaviaVýroba motorů byla v nynější podobě zahájena 20. 12. 2001 v hale M6 – tzv. „nové motorárně“ mladoboleslavského závodu. Výroba motorů zaměstnává 600 lidí. Každý den sjede z linek až 2800 kusů. Jedná se o dvě výkonová provedení zážehového tříválcového motoru 1.2 HTP a od letošního roku také benzinový přeplňovaný motor 1.2 TSI 77 kW. Dále se zde dokončuje montáž motorů 1.4 MPI a vznětových motorů 1.4 TDI PD, 2.0 TDI PD, 2.0 TDI CR.

Škoda Auto se věnuje také výrobě převodovek a náprav. Převodovky se v Mladé Boleslavi vyrábějí od 1. 1. 2001 také v hale M6 s výrobní kapacitou až 2900 kusů denně. Výrobě převodovek se věnuje 800 zaměstnanců. Hlavním produktem automobilky je manuální pětistupňová převodovka MQ 200.

Motory a převodovky z Mladé Boleslavi lze nalézt kromě vozů Škoda i v dalších modelech koncernových značek Audi, Seat a VW.

Zdroj: Škoda Auto


  

Tags: ,

Comments are closed.