Test: Nissan Juke 1.2 DIG-T

SONY DSC

Po téměř pěti letech na trhu se Nissan rozhodl tento model s mimozemsky působící přídí modernizovat.

Originální a extravagantní Nissan Juke i po modernizaci zůstal svůj a stále patří k nepřehlédnutelným vozům. Změn nebyl ušetřen ani přední nárazník či klasická kulatá světla. Díky nápadité karoserii patří mezi silně nekonvenční modely a kromě usedlejší Kii Soul dlouho neměl přímého soupeře. Až do minulého roku kdy se předvedl Citroënu Cactus.

Testovaný model s příplatkovým paketem „exteriér“ disponuje osmnácti-palcovými litými koly v bílo-červeném provedení. Bílou najdete také na krytech vnějších zpětných zrcátek, rámečcích hlavních Nissan Juke 1.2 DiG-Tsvětlometů a bílé proužky si našly své místo i ve spodní části předního nárazníku.

Poměrně vysoké přední sedadlo řidiče je pohodlné ale ideální pozici za volantem ale brání jenom výškově nastavitelný volant. Středový panel disponuje 5,8 palcovým displejem a infosystém Nissan Connect. Došlo ke zvýšení zavazadlového prostoru, který narostl na 354 litrů, což je oproti původním 251 litrů velké plus. Zajímavostí interiéru byl paket „Interiér“, který přinesl použití bílého laku na plastech okolo řadící páky, na dveřních opěrkách, na hlavici řadící páky, či na rámečkách výdechů klimatizace.

Pod kapotou se skrývala čtyřválcová dvanácti-stovka DIG-T o výkonu 85 kW,s manuální pětirychlostní převodovkou v základní výbavě, popř. s převodovkou CVT ve vyšších specifikacích.

Čtyřválec je překvapivě dobře odhlučněn, nejedná se o nic závratného ale při běžných rychlostech odvádí svou práci na jedničku. Při velmi klidném tempu ujede na pět litrů sto km. Při vyšším záběru na plyn se může spotřeba zdvojnásobit a více. Mimo město, kde při snaze jet co nejúsporněji dosáhl vůz spotřeby 5,5 l/100 km. Celkově po týdnu testování a více než pěti stovkách najetých kilometrů displej ukázal spotřebu 7,3 l/100 km. Podvozek si na nerovnostech není úplně jistý, ale v zatáčkách se ukázal být velice schopný.

Shrnutí
Nissan JukeVyjímečný vzhled a modernizace přinesla objemnější zavazadelník,motor je kultivovaný a svou běžnou práci plní dobře. Náročnější zákazník však možná bude zklamán a jedinou možnou volbou pro něj zůstane Juke Nismo.

Testovaný vůz začíná na částce 364 500 Kč, přičemž cena testované verze stoupla díky řadě příplatků na 430 500 Kč.

Plusy
+ zvýšení objemu zavazadelníku
+ stále originální design
+ jízdní vlastnosti
+ účinnost ruční brzdy

Mínusy
– jen výškově stavitelný volant
– slabší odhlučnění
– spotřeba při rychlejší jízdě

Zdroj: autanet.cz


  

Tags: , , , , , , ,

Comments are closed.