TEST: Nissan Qashqai 1.6 DIG-T

2015 Nissan Qashqai 1.6 DIG-T

Tentokrát prošela testem druhá generace Nissanu Qashqai s novým turbomotorem 1.6 DIG-T, které nabízí výkon 120 kW a výhradně manuální šestistupňovou převodovku.

Design

Aktuální verze si vzala ponaučení z kritiky předchozí generace, která vypadala poněkud krabicově. Ladné křivky karoserie s dynamickými prvky a bílým lakem v kombinaci s 19 palcovými koly dělá z nového Qashqaie skutečně nepřehlédnutelného dravce. Trojdílná maska chladiče s chromováním a také dravě vypadající přední světlomety připomíná jeho většího ,,bratra“ X-Trail, ale i zde najdete skutečně originální kousky.

Interiér a výbava

Palubní deska se na středovém panelu pyšní dotykovou obrazovkou s navigací. Jen na lesklém černém plastu ní je vidět každá nečistota a otisk prstu.

Na prostoru výrobci podstatně zapracovali a ani panoramatická střecha z prostoru nad hlavou příliš neubírá. Řidič má tak dostatek prostoru ve všech směrech. Vzadu je dostatek prostoru pro kolena zato prostor nad hlavou je menší. V pohodlí se tam usadí osoba do výšky 185 cm.

Testovaný model nabízel i výbavový paket N-tec za příplatek 23 tisíc Kč. Ten obsahuje panoramatickou střechu a stříbrné střešní lišty. Nechyběl ani asistent rozjezdu do kopce, systém rozpoznání dopravních značek a automatického nouzové brzdění, bezdotykové odemykání a zamykání a nebo systém varování před vozidlem ve slepém úhlu. Za zmínku stojí i systém Nissan Connect, který má hned několik kamer, jenž snímají okolí vozu, což značně usnadňuje parkování.

Motorizace a jízda

Turbomotor s objemem 1.6 litru o výkonu 120 kW v 5600 ot/min. a točivém momentu 240 Nm znamená navýšení ceny vozu o 75 tisíc korun, odměnou je však zvýšená jízdní dynamika. Negativem je nemožnost spojení zážehové šestnáctistovky s pohonem všech kol, takže na drsnější terén můžete zapomenout. Absenci pohonu 4×4 však Nissan vyřešil chytře, v základu totiž u této verze dostanete víceprvkové zavěšení zadní nápravy. I díky tomu poskytuje vůz velkou dávku komfortu.

Motor je tichý, pružný ale pro kvalitní chod je třeba jej více vytáčet. Plný točivý moment dostanete až okolo 4000 ot/min a aby jste mohli s Qashqaiem jet ostřeji, nebojte se motor pořádně vytočit. S motorem je spojena zmíněná manuální převodovka.

Pokud budete chtít předjíždět, naprostou nutností je podřazování a vytočení motoru do vysokých otáček, jinak se totiž dočkáte velmi pozvolné akcelerace.

Spotřeba se za dobu testu pohybovala v průměru kolem 7,2 litrů. Ve městě si Nissan řekl o 8,4 litru a při velmi ekonomické jízdě se dala spotřeba stáhnout k 5,8 litrům.

K jízdnímu komfortu přispívá i systém aktivního odpružení, který při přejezdu větších nerovností a následnému rozhoupání auta přibrzdil jednotlivá kola tak, že se minimalizovala typický houpavost.

Resumé

Ideální vůz pro ty kteří touží po výkonnějším Qashqai, neřeší nějak moc spotřebu a pohon všech kol pro ně nutností. Pro kvalitní chod je sice zapotřebí to pořádně roztočit, ale nejvyšší maximální rychlost 200 km/h a velmi dobře naladěné odpružení, které dovede vyžehlit i větší nerovnosti Vám jistě poskytnou pohodlí i zábavu z jízdy.

Celkové hodnocení: 88%

Základní cena: 459 900 Kč (Visia 1.6 DIG-T/120 kW)

Cena testované verze s příplatky: 605 900 Kč

KLADY

– odpružení

– silný motor

– prostorná a útulná kabina

– víceprvková zadní náprava

ZÁPORY

– absence automatického dojezdu okna spolujezdce

– prodleva turbodmychadla

Motorizace  

přeplňovaný zážehový čtyřválec

objem: 1618 cm3

nejvyšší výkon: 120 kW při 5600 otm/min.

největší točivý moment: 240 Nm při 2000 – 4000 ot/min.

Výkon

nejvyšší maximální rychlost: 200 km/h

zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,1 sekundy

spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 7.4 l / 4.8 l / 5.8 l

objem palivové nádrže: 65 litrů

Zdroj: autoroad.cz


  

Tags: , , , ,

Comments are closed.