TEST: Nissan X-Trail 1.6 dCi 4×4 – Zvládne toho hodně

nissan-x-trail-2014

Tahle robustní a jízdně dobrá nová generace velkého X-Trailu vás jistě překvapí. Oproti své první generaci vůz zaznamenal velkou změnu exteriéru a snad každý může v X-Trailu vidět současného menšího Qashqaie.

Design

Sice ztratil svou typickou konstrukci offroadu, ale to rozhodně neznamená, že s ním nemůžete vyrazit na drsnější povrch. Právě naopak. Model se chlubí sportovnější siluetou a nižší světlou výškou. Zakulacené křivky karoserie a devatenácti-palcová litá kola se Vám rozhodně postarají o pozornost kolemjdoucích.

NissanInteriér a výbava

V kabině převažují kvalitní měkčené plasty, dobře zpracované ovladače a nechybí ani rozměrná pohodlná sedadla s výraznějším bočním vedením. Můžete se těšit na bez-klíčový systém, osm airbagů, panoramatickou elektrickou posuvnou střechu a nebo balíček Safety Pack (obsahuje systém hlídání mrtvého úhlu, upozornění při výjezdu z pruhu, parkovací senzory, automatické přepínání dálkových světel, rozpoznávání dopravních značek a nouzové brzdění).

Kabina je prostorná a ovládání palubních systémů je lehké a intuitivní. Zavazadelník nabízí objem 550 litrů, po jednoduchém sklopení zadní řady se naskytne vynikající objem 1982 litrů.

Motor a jízda

nissan_x-trail_4Naftový čtyřválec o objemu 1.6 litru a přeplňovaná šestnácti-stovka s výkonem 130 koní a točivým momentem 320 Nm dokáže s vozem pěkně cvičit, jako by měl o půl tuny méně. Sebejistý podvozek, dobře odladěné tlumiče a silný zátah motoru kolem 1700 otáček, to je nový X-trail.

Systém pohonu všech kol funguje tak, že v základu vůz jede čistě s pohonem předních kol. V módu Auto se zadní kola připojují pomocí elektromagnetické spojky podle potřeby.

V režimu 4×4 Lock je účinný stálý pohon všech kol. Režim Lock se však preventivně vypne po překročení rychlosti 50 km/h, poté je v účinnosti režim Auto.

Při plné nádrži, která má objem 60 litrů, tak není nereálné ujet pohodovým tempem přes jeden tisíc kilometrů.

Kdo se tu a tam rozhodne u X-Trailu provětrat všech 130 koní nebo s ním pořádně řádit v přírodě, při ostřejším zacházení mu není cizí průměrná spotřeba 10 litrů. Velký Nissan je skutečně velmi pevné auto, při nárazu se aktivují čelní, boční a okenní airbagy, i po takovém nárazu stále běží motor a posádka X-Trailu vyvázne z nehody prakticky jen s velkým šokem.

Celkové hodnocení: 93 %

Základní cena vozu: 753 900 Kč

Cena testované verze: 923 900 Kč

KLADY

– moderní design karoserie

– aktivní a pasivní bezpečnost

– prostorný interiér

– velký zavazadelník

– úsporný a živý motor

– jízdní dovednosti v terénu a na silnici

ZÁPORY

– prozatím nemožnost výběru jiného motoru

Motorizace  

přeplňovaný vznětový čtyřválec

objem: 1598 cm3

nejvyšší výkon: 130 koní při 4000 ot/min.

největší točivý moment: 320 Nm při 1750 ot/min.

palivo: nafta

Výkon

nejvyšší maximální rychlost: 186 km/h

zrychlení z 0 na 100 km/h: 11 sekund

spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 6,2 l / 4,8 l / 5,3 l

objem palivové nádrže: 60 litrů

Zdroj: http://testy.autoroad.cz/


  

Tags: , , , , ,

Comments are closed.