TEST: Škoda Yeti 2.0 TDI 4×4 DSG (125 kW) Laurin & Klement

Yeti Outdoor

Model Yeti nabízí to nejlepší.Oplastovanou verzi Outdoor, nejvyšší výbavu Laurin & Klement a naftový motor 2.0 TDI s výkonem 177 koní s automatickou převodovkou DSG.

Design

Testu byl podroben nejvyšší výbavový stupeň L&K, vozidlo zdobila speciální litá 17ti palcová kola ve dvoubarevném provedení. Zajímavý je bezesporu tmavě zelený lak karoserie Jungle Green, který se k tomuto provedení hodí dokonale.

Interiér a výbava

yeti-gallery-interiorvýbavová linie L&K nabízí specifický typ kožených sedadel v čokoládově hnědém odstínu, která mají vtisknuté nápisy Laurin & Klement a ve kterých se sedí velice pohodlně. Dekorativní lišta s nápisem Laurin a Klement umístěna před spolujezdcem působí velm efektivně.

 Místa je ve voze tolik, že i v plném obsazení pěti osobami nenastala stísněná atmosféra, každý měl svůj kousek prostoru a za dobu cesty nepadlo jediné slovo o nedostatku v jakémkoliv směru.  I postava s výškou 190 cm nebude mít problém s tím, že by se její hlava dotýkala stropu.

 Naftový brukot se do kabiny dostával jen velmi omezeně a teprve při ostrém jízdním tempu se k mým uším dostal hodně povedený sportovní zvuk dvojité koncovky výfuku.

Odhlučnění je proto na dobré úrovni, ale díky krabicovitějšímu tvaru karoserie musíte logicky počítat s tím, že ve vysokých dálničních rychlostech se neubráníte většímu svistu okolního vzduchu. Občasné bouchnutí se ozve i od tlumičů, a to hlavně při přejezdu větší nerovnosti, jinak se k posádce dostane jen minimum rušivých elementů, za což uděluji Škodě kladné body.

Motor

Yeti Outdoor UK - headerPod kapotou umístěný čtyřválcový naftový dvoulitr poskytoval slušných 177 koní a točivý moment 350 Nm, což ve spojení s automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol zaručovalo obrovskou zábavu na všech typech komunikace.

Výkon začne nastupovat už od hranice kolem 1600 ot/min. a snad jen prudká akcelerace dělá automatu problém. Při plném sešlápnutí pedálu plynu, se DSG přibližně vteřinu rozmýšlí, co má vlastně udělat a až posléze dojde k podřazení a následné mohutné akceleraci a zátahu.

Po 400 kilometrovém dálničním přesunu klidným tempem okolo rychlosti 110 km/h, na mne při vystoupení svítila průměrná hodnota 5,7 litru.

Mnohem větší odběr znamená ostrá jízda v terénu či expresní tempo po dálnici, kde si Yeti vcelku oprávněně nestydí říci klidně i o 10 litrů na 100 km. Kombinace město – okreska – dálnice, průměrné jízdní tempo a poloviční obsazení znamená průměrný odběr 6,8 litrů na 100 km, a to i s přítomným automatem DSG.

Větší tuhost podvozku se hodí na kvalitních silnicích a točivých okreskách, kde se dá s Yetim 2.0 TDI 125 kW řádit opravdu víc než hodně. V terénu naopak každá větší díra a nerovnost vám dává pořádně pocítit. Pro jízdu v hrubším terénu se pro změnu hodí systémy EDS a XDS, jenž nahrazují klasické uzávěrky diferenciálů.

Resumé

620_530daeb243d41Závěrečné hodnocení vrcholné verze Škody Yeti je vysoké, protože testovaný vůz nabídl bohatou výbavu, silný naftový motor a vynikající dovednosti nejen v drsných zimních podmínkách. Prostorově si nelze na nic stěžovat, snad jen výraznější boční vedení předních sedadel by neuškodilo. Chyby se na Yetim hledají těžce a já bych jej bral, ačkoliv nejspíše s manuální převodovkou, se kterou se nepatrně sníží spotřeba a případné náklady na její opravu budou nižší.

Celkové hodnocení: 92 %

Základní cena vozu: 670 900 Kč (Yeti Outdoor 1.4 TSI 90 kW)

Cena testované verze vč. příplatků: 958 200 Kč

KLADY

– variabilní a prostorný interiér

– jízdní dovednosti v lehkém terénu

– přijaelná spotřeba a dostatečný výkon

– vzhled a výbava

ZÁPORY

– menší zavazadelník

– nečekané příplatky

Motorizace  

přeplňovaný vznětový čtyřválec

objem: 1968 cm3

nejvyšší výkon: 125 kW při 4200 ot/min

největší točivý moment: 350 Nm při 1750 – 2500 ot/min

palivo: nafta

Výkon

nejvyšší maximální rychlost: 197 km/h

zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,6 sekundy

spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 7.7 l / 5.4 l / 6.3 l

objem palivové nádrže: 60 litrů

  Zdroj: testy.autoroad.cz


  

Tags: , , , ,

Comments are closed.