Rubrika ‘Testy’

TEST: Kia Soul 1.6 CRDi – Pro lidi milující pozornost

Čtvrtek, 4th Září, 2014

Kia Soul 1.6 CRDi VGT

Kia Soul už ve své první generaci připomínala kategorie crossover a SUV. Její nová verze karosářský mix opět zachovala a dodala vozu více exkluzivity a nápadnosti, která láká pozornost kolemjdoucích snad naprosto všude.

Design

Design se zejména v zadní části příliš napovedl. Několik okrasných prvků,jako nové zadní a přední světlomety, přední mřížka chladiče a další prvky, se od staré generace dokonale odlišují. Celkově se vůzhodí spíše pro mladší generaci obyvatel, která chce na okolí vždy a všude zapůsobit extravagantním vzhledem svého plechového miláčka, v případě našeho testovaného kusu i rudě červeným lakem, pěknými litým koly a černě lakovanou střechou.

Interiér

Jedná se o typickou korejskou produkci, která se za poslední roky značně změnila v oblasti designu a zpracování. Tříramenný kožený volant se dá nově seřizovat v obou směrech. Sedadla v novém Soulu jsou o něco větší a naštěstí i měkčí, a i delší trasy nejsou pro žádného pasažéra utrpením. Boční opora je dostačující, v zatáčkách mají sedačky své limity, ale nejedná se přeci o automobil pro sportovce ale pro rodinu. Místa nad hlavami je na obou dostatek.

Palubních materiály a ovladače a desky je oproti minulé generaci výrazně lepší.V otestované nejvyšší výbavě Exklusive středovému panelu dominuje barevný dotekový displej, který je o dost lepší, než klasický nevzhledný s červeným podsvícením, jenž jsme zažili v Kie Sportage. Za příplatek si můžete dokoupit větší osmipalcový displej spolu s navigačním systémem.

Základní objem kufru se zvětšil na 354 litrů, což je nárůst o slušných 134 litrů. S objemem narostla i jeho hloubka, a to o 21 cm.

Motor a jízda

Pod kapotou naleznete naftový čtyřválec o objemu 1.6 litru s výkonem 94 kW a s 260 Nm točivého momentu. S ním je spojena manuální šestistupňová převodovka s přesnými a příjemně dlouhými drahami.

Výborně odhlučněný a kultivovaný motor se Soulem dokáže slušně pohnout. Na druhou stranu, výkon v nízkých otáčkách chybí, motor je potřeba točit až někam k 1700 ot/min. Čož se ale značně projeví na pohodlí a posádka v zadu se bude muset pevně držet dveřních madel.

Spotřeba za dobu týdenního testu dosáhla hodnoty 6,5 litru na 100 km. Při velmi ostrém tempu a plném obsazení spotřeba povyskočí lehce nad 7 litrů, k 8 litrům se s naftovým Soulem v běžném životě dostat snad ani nejde.

Podvozek dokáže dokonale rozhodit snad jen větší výmol či díra v silnici, ale to je problém většiny automobilů dneška. Ve výbavě Soulu nechyběl ani posilovač řízení se třemi jízdními režimy, který sice má své opodstatnění, ale režim Normal je stejně nejlepší a v něm se vůz řídí za všech okolností nejlépe.

Celkové hodnocení: 85 %

Základní cena vozu vč. akce : 424 980 Kč

Cena testované verze vč. akce: 474 980 Kč

  • KLADY

– výstřední design

– prostorná kabina

– výbava

– jízdní výkony

  • ZÁPORY

– vysoká spotřeba

– neživý motor v nízkých otáčkách

Motorizace

vznětový řadový čtyřválec

objem: 1582 cm3

nejvyšší výkon: 94 kW při 4000 ot/min

největší točivý moment: 260 Nm při 1900 – 2750 ot/min

palivo: nafta

  •  Výkon

 nejvyšší maximální rychlost: 180 km/h

 zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,2 sekundy

 spotřeba (město/mimo/kombinovaná): 6,1 l / 4,4 l / 5 l

 objem palivové nádrže: 54 litrů

Zdroj: testy.autoroad.cz


  

TEST: Kia Sportage 2.0 CRDi 4×4 – vstříc novým zážitkům

Úterý, 26th Srpen, 2014

Kia Sportage Exclusive 2.0 CRDISvébytné SUV z dílny korejské automobilky Kia je ve třetí etapě svého života. Sportage okupuje třetí příčku v prodejnosti mezi SUV na Evropském trhu a v Čechách stále patří mezi jedny z nejoblíbenějších sportovně užitkových modelů

Design – někoho urazí, jiného nadchne

Korejští designeři „ušili“ svému SUV sportovně střižený kabát. Design není nijak ohomující, ale v bílé metalíze a 18“ koly je docela dobrý a jen tak rychle se neokouká.

Interiér a výbava – detaily kazí celkový dobrý dojem

První dojem je vskutku dobrý, materiály se tváří na první pohled daleko kvalitněji, než ve skutečnosti jsou a zpracování taktéž. Po delším prozkoumávání narážíte na jednu „nedokonalost“ za druhou. V první řadě například jiné „fonty“ písmen a grafik displejů. Palubní počítač je barevný, dobře čitelný, ovládání klimatizace je už jen v červené barvě s jiným fontem, ale stále kvalitním rozlišením. Nejhorší je zároveň i ten největší a to displej rádia. Jiné písmo, špatné rozlišení, zmatené hodiny, které ukazují dva časy, které se neustále střídají.

Automatické ovládání oken je jen u řidiče, ostatní musíte stahovat se stisknutým tlačítkem, které držíte až do zatažení, nebo vytažení. Volant je kožený a vyhřívaný, hlavice řadící páky také potažena kůží, ale ruční brzda je však nelogicky z plastu. Velký kus tvrdého plastu na masivní přístrojové desce také nedělá příliš dobrý dojem.

Pozitivní na Kie Sportage je bezesporu velmi dobrá je skutečně velkorysý vnitřní prostor. I pět osob se sveze při docela dobrém komfortu. Nízký středový tunel na zadních sedadlech neubírá téměř žádné místo na nohy pro prostředního cestujícího.

Kufr pod podlážkou sice skrývá plnohodnotnou rezervu, zato prostorem pro zavazadla příliš nedisponuje. Z výbavy je třeba zmínit parkovací senzory vzadu, tempomat, automatická dvouzonová klimatizace, vyhřívání sedaček a to i vzadu nebo rádio s CD, MP3, AUX-IN a USB konektivitou. Z „offroad výbavy“ bych zmínil asistent sjezdu svahu, asistent rozjezdu do kopce, uzavíratelný mezinápravový diferenciál a nebo vypínatelná kontrola trakce.  K tomu byly navíc 18“ kola, vyhřívaný volant, perleťový lak a xenonové světlomety.

Jízda – jízdní dojmy, dějství druhé

Letargický jízdní projev, trochu tupé řízení, houpavý podvozek, to už k SUV tak nějak patří.Tato Kia však nabízí víc.

kia-sportage-2-0-crdi-4x4-exclusiveMotor je nejsilnější v nabídce a výkon má stejný, jako současná naftová Octavie RS. Jedná se tedy o 135 kW a 383 N.m. Otáčky jsou v rozsahu 1800 – 4500. i přes vysoký výkon je zachován tichý a klidný chod, který ani při vyšších otáčkách neruší v kabině. Motoru sekunduje šestistupňový manuál. Díky necitlivé zpojce tak první rozjezdy můžou zpočátku připomínat ty které znáte z autoškol. Podvozek je pohodlný a i v zatáčkám kupodivu sedí dobře. V ostrých zatáčkách má sklony k nedotáčivosti a na nerovnostech značně znervózní. Největší slabinou je hluk, který nechává pronikat do kabiny.

Sportage zvládne daleko náročnější terén, než by jste si mysleli. Nezalekne se rozblácené polní cesty, travnatého svahu a nebo lesní cesty. Limitována je silničními pneumatikami a nižší světlou výškou.

Resumé

Sportage s 2,0 litrový dieselový čtyřválcem je velmi atraktivní možností pro ty, kteří hledají SUV s pohonem všech kol, jistými jízdními vlastnostmi a trochou toho sportovního nádechu.Je však třeba Odpustit menší kufr, drobné nedostatky v interiéru, nebo hlučnější podvozek.

Celkové hodnocení: 89 %

  • KLADY

+náruživý a silný motor

+jisté jízdní vlastnosti

+nabídka prostoru v podélném směru

  • ZÁPORY

-malý zavazadelník

-špatný výhled šikmo vzad

-displej radia

Základní cena: 449 980 Kč (1.6 GDI / 99 kW Active)

Cena testované verze: 694.980 Kč (2.0 CRDI / 135 kW Exclusive)

  • Motorizace

vznětový čtyřválec

zdvihový objem: 1995 cm3

nejvyšší výkon: 135 kW při 4000 ot/min

největší točivý moment: 383 Nm při 1800 – 2500 ot/min

palivo: nafta

  • Výkony

nejvyšší maximální rychlost: 194 km/h

zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,8 sekundy

spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 7,2l / 5,3l / 6,0l

objem nádrže: 58 litrů

Zdroj: testy.autoroad.cz


  
Stránka: Předchozí 1 2 3 ...9 10 11 12 13 14 15 16 17 Další