Rubrika ‘Testy’

TEST: Škoda Yeti City 1.8 TSI 4×4 DSG Elegance

Úterý, 19th Srpen, 2014

Test dalšího provedení Faceliftované Škody Yeti, které potěší především milovníky rychlejší jízdy a automatické převodovky DSG. Škoda Yeti v městském provedení nesoucí označení City ukrývá pod svou kapotou benzínový turbomotor o objemu 1.8 TSI., převodovku DSG a slibný výkon 152 koní dělá z tohoto modelu dravější provedení Yetiho.

Skoda Yeti

Verze Outdoor a City se od sebe značně liší, dřívější Yeti v rudě červeném provedení a černými plasty ve spodních částech obou nárazníků, dnes model vypadá zcela jinak. Testovaný model Yeti City disponoval příjemným stříbrným lakem karoserie, který nesly komplet i oba nárazníky. Střechu zdobilo panoramatické výsuvné okno s roletkou.

Za zmínku stojí také povedená litá kola o rozměru 17 palců, ztmavená zadní boční okna a zmizely i pro mě dosti zvláštní přední světlomety.

Interiér a výbava

Kabina je velmi útulná a pohodlná. Látková sedadla se světlým vzorem a obstojným bočním vedením jsou docela překvapivé, a na údržbu zřejmě dosti nepraktické, ale jinak se kabině nedá nic moc vyčíst. Jedná se zde o typickou německou přesnost a eleganci, všechny ovladače jsou ve vysoké kvalitě. Tříramenný kožený volant v koncernových vozech je velmi příjemný na dotek. Do prostorného interiéru Yetiho se s přehledem vejde 5 osob. Vysoká stavba karoserie, dostatečná délka vozu a široký rozsah nastavení předních sedadel, to vše nám v průběhu testu ukázalo, že i při dlouhé cetě do zahraničí je zajištěno pohodlí. Parkovací asistent s parkovací kamerou, zajišťuje i průměrně zdatnému řidiči pohodlí při parkování. Posádku dovede do cíle spolehlivý a intuitivní navigační systém Amundsen. Kdo chce do svého Yetiho lepší systém Amundsen+, ten si i ve stupni Elegance bude muset připlatit.

Motorizace a jízda

Skoda Yeti 2Benzínový motor o objemu 1.8 TSI, podporuje dvouspojková automatická převodovka DSG. Motorizace dodává vozu výkon 112 kW a točivý moment o hodnotě 250 Nm. Výkon 152 koní dokáže s vozem slušně hnout, a to i když je plně obsazený. Předchozí naftový Yeti ovšem zkonzumoval méně paliva a to za jakékoliv situace, což se o nynějším provedení říci určitě nedá.

Ve městě 1.8 TSI DSG vyžaduje okolo 9,6 litru, při ostré jízdě po okresních silnicích se spotřeba dosahuje hranici 11 litrů.

Yeti TDI vás odmění nízkou spotřebou ale těžkým předkem a nákladnějším servisem, s benzínovým je větší zábava, dá se s ním lépe vyřádit, což vás však ve výsledku přijde někdy dost draho na projetém palivu. Finální volba je tak čistě na zákazníkovi. Do drsného terénu se verze City příliš nehodí, městská verze disponuje měkčími pružinami a absencí černých plastů chránící oba nárazníky před náhodným úderem od kamene či podobně. Kdo chce řádit na polních cestách, měl by zvážit oplastovanou verzi Outdoor.

Resumé

Škoda Yeti City s motorem 1.8 TSI a automatem DSG je skvělou volbou pro ty, kteří více než v terénu řádí na běžné silnici, potřebují výkon vždy a všude a chtějí se zároveň slušně reprezentovat ve společnosti.

Celkové hodnocení: 90 %

Základní cena testovaného vozu : 644 900 Kč

Cena testované verze s příplatky: 785 100 Kč

  • KLADY

– příjemný design karoserie

– vnitřní prostor a útulná kabina

– výbava a bezpečnost

– jízdní vlastnosti

  • ZÁPORY

– vyšší cena a příplatky

– vyšší spotřeba

  • Motorizace

řadový zážehový čtyřválec

zdvihový objem: 1798 cm3

nejvyšší výkon: 112 kW při 4300 – 6200 ot/min

největší točivý moment: 250 Nm při 1500 – 4500 ot/min

palivo: benzín

  • Výkon

nejvyšší maximální rychlost: 192 km/h

zrychlení z 0 na 100 km/h: 9 sekund

spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 9,8 l / 6,6 l / 7,8 l

Zdroj: testy.autoroad.cz


  

TEST: Citroën DS4 2.0 HDI Sport Faubourg Addict – Luxusní a dravý francouz

Úterý, 12th Srpen, 2014

citroen_ds4

Jedná se o model DS4, a to rovnou v nové exkluzivní edici Faubourg Addict. Tento opravdu povedený vůz je nabitý výbavou a celkový dojem vylepšuje i naftová pohonná jednotka HDI pod jeho kapotou.

Design

Design Citroën patří k těm, jejichž design nikdy nezastárne, nezevšední a přesně tohle platí nejen o dříve testovaném modelu C5 CrossTourer, ale i o nyní testované DS4ce. Vůz je prostě něčím výjimečný. Edice Faubourg Addict vše povznesla na novou úroveň a díky tomu najdete na vozidle krásná litá 18″ kola, loga DS na krytech zpětných zrcátek, speciální tmavě fialový lak karoserie či střechu s polepem, naznačující logo luxusní třídy DS.

Interiér

Interiér je vybaven pohodlnými celokoženými sedadly. Řidičovo je přitom plně elektricky seřiditelné a disponuje masážní funkcí – skvělý doplněk na dlouhé dálniční trasy. V sedadle se sedí velice pohodlně, bočnice řidiče dostatečně podrží a i delší dálniční přesun po dálnici D1 mi nepřipadal nějak obtěžující, ba naopak, sedadla jsou prostě jako kožený polštář a spolu s vynikajícím výhledem z vozu a výkonným motorem, je cestování uvnitř DS4 Faubourg Addict 2.0 HDI skvělým zážitkem.

Palubní deska je naprosto stejná jakou najdete v obyčejné C4ce, ale to rozhodně není na škodu. Je potažena kůží a kůže se na svými švy chlubí modrým kontrastním prošíváním, které najdeme i třeba na bočnicích předních sedadel. Prošívání je velice hezké a pro mě více efektivní, než například rádoby závodní červené. Další specialitu, kterou jsme mohli dříve otestovat u rodinného C4 Picasso, je panoramatické čelní okno, které má posuvné sluneční clony a čelní okno se tak dá hodně „roztáhnout“.

Co ale zamrzí, je nemožnost stáhnutí zadních oken, posádce tak musí stačit jen stahovatelná přední okna, popřípadě naštěstí dost výkonná automatická klimatizace. I ostře zkosená zadní část střechy trochu ubírá místo nad hlavami cestujících vzadu, ale tohle bych Citroënu vůbec nevyčítal! Kdo chce auto pro rodinu, rozhodně si nezvolí do sportovna pojatý hatchback, nýbrž například model C4 či větší C5. Verze DS4 je určena spíše pro mladší muže s jejich partnerkou, pro české typické rodiny s dětmi bych DS4ku jako ideální auto neviděl.

Motor a jízda

Naftový dvoulitr si dokáže se středně velkou DS4kou, výkon 163 koní a 340 Nm točivého momentu je celkem slušná výbava. Hmotnost lehce přesahuje 1,3 tuny. Ve spojení s takovým výkonem pak mají na silnici s DS4 problém i soupeři, kteří mají nějaký ten kůň navíc. S motorem je spojena manuální šestistupňová převodovka, která má příjemný chod a je přesná.

Dynamika je velmi slušná, turbodmychadlo zabírá už kolem 1300 ot/min a motor se nechá točit příjemně vysoko, přitom všem se ale nedostavuje téměř žádný turboefekt. Spojka zabírá přesně tak jak má, není přehnaně dlouhá a to samé platí i o plynovém pedálu.

Spotřeba se se během testu neustále měnila, při klidné několika hodinové jízdě směr Morava, se spotřeba při dálničním tempu 110 km/h ustálila na hodnotě 5,3 litru na 100 km. Při ostřejším tempu stylem město – okresní silnice, se spotřeba vyšplhala na 5,7 litru na 100 km, naopak kdo se rád sveze rychle a dálnice je pro něj ideální místo na ukázání možností motoru, ten ať počítá s průměrem kolem 6,8 litrů. Abychom to ovšem nějak zjednodušili, při normálním stylu jízdy, využití rádce řazení na palubním displeji a polovičním obsazení, se dostanete s naftovou DS4 na spotřebu mezi 5,3 – 5,5 litry na 100 km.

Cena

počáteční cena DS4 je  na částce 496.900 Kč, za verzi která byla použita pro tento test si Citroën účtuje 830.000 Kč. A to už je částka, za kterou můžete sehnat rozměrově podobnou novinku od Mercedesu, třídu GLA 220 CDI, která na tom se základní výbavou také není úplně špatně.

Celkové hodnocení: 94 %

Základní cena: 495 900 Kč (DS4 1.6 VTI 120 Design)

Cena testované verze: 830 000 Kč

  • KLADY:

– neotřelý design a luxusní vzhled

– bohatá výbava

– pohodlná kožená sedadla

– výkonný a úsporný naftový motor HDI

– aktivní a pasivní bezpečnost

  • ZÁPORY:

– nestahovatelná zadní okna

– vyšší cena

Motorizace  

přeplňovaný naftový čtyřválec s turbodmychadlem

objem: 1997 cm3

nejvyšší výkon: 163 koní při 3750 ot/min

největší točivý moment: 320 Nm při 2000 – 3000 ot/min

palivo: nafta

  • Výkon

maximální nejvyšší rychlost: 212 km/h

zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,6 sekundy

spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 6.6 l / 4.3 l / 5.1 l

objem palivové nádrže: 60 litrů

Zdroj: autoroad.cz


  
Stránka: Předchozí 1 2 3 ...9 10 11 12 13 14 15 16 17 Další