Rubrika ‘Testy’

TEST: Kia Sportage 1.7 CRDi 4×2 Exclusive

Čtvrtek, 24th Červenec, 2014

maxresdefaultSpolečnost Kia má ve své nabídce model Sportage dlouhou řadu let a k nám se na redakční test pro tentokrát podívala v pořadí již třetí generace tohoto SUV, která navíc začátkem letoška dostala mírný facelift karoserie. Jedná se vlastně o trochu extrovertnější dvojče Hyundaie ix35.

Design

Sportage byla modernizací naladěna do sportovnější tóniny a je rozhodně tvrdší než hyundai.

Designové prvky celkově odráží korejský původ modelu. Mezi prvky, které stojí za zmínku, patří ostře řezaná velká přední maska, xenonové světlomety a vyšší celková stavba karoserie. Efektním prvkem jsou i rozměrné přední mlhovky, chromované detaily na karoserii a také krásná litá kola o rozměru 17 palců. Dravá příď, vysoký ponton karoserie a menší plocha prosklení působí dynamičtěji a kompaktněji než designové vlnobití u ix35.

Interiérinterier

Kabina je přehledná, útulná a nechybí zde ani lehká porce luxusu. Testovaná nejvyšší výbava Exclusive toho nabízí opravdu hodně, od elektricky vyhřívaná sedadla, přes kožený tříramenný multifunkční volant, automatická dvouzónová klimatizace, asistent pro sjezdy z kopce po kompletní elektrické ovládání všech oken a zrcátek. Zarážející je však absence navigačního systému, kdy je místo něj klasický červený středový displej.

Mezi pozitiva patří příjemně měkké sedáky, dostatek prostoru nad hlavami na všech řadách sedadel, což rzaručí pohodlí pro postavy do 185 cm a také široký rozsah nastavení sedadla řidiče a spolujezdce.

Mezi negativa se naopak paří kratší přední sedáky, takže rozměrnější postavy nebudou mít plně podepřená stehna. Ale také není možné nastavit podélně kůží potaženou loketní opěrku, která  je zkrátka moc vzadu a loket nám tedy moc nepodpírala.

Motor a jízda

Naftový čtyřválec o objemu 1.7 CRDi s výkonem 85 kW a s 260 Nm točivého momentu. Šestistupňová převodovka, jejíž dráhy jsou přesné a krátké. Váha bezmála 1,5 tuny.Negativem je snad spotřeba, která se i přes absenci pohonu všech kol, leckdy pohybovala na hranici osmi litrů a to jsme s vozem nikterak nezávodili. Motor 1.7 CRDi je ale jinak dokonalou pohonnou jednotkou, vůz s ním zrychluje plynule a svižně, takže hlavně ve městech budete patřit mezi „čiperné“ řidiče

Při hladké jízdě a využívání rádce přeřazení, jsme se se Sportage dostali na průměrnou spotřebu čítající 6,2 litru na 100 km, což je trochu více vzdálené udávané spotřebě od výrobce. Při ostřejším tempu se vám hlavně na dálnici začne nádrž rychle vyprazdňovat, což je u motoru s téměř nejnižší průměrnou spotřebou v nabídce menší mínus. Prostě a jednoduše, Kia Sportage je hodně citlivá na ovládání plynového pedálu a jízdní styl řidiče. Kdo bude Sportage hodně vytáčet a chce zažít pořádnou dynamiku, ten na jednu nádrž ujede necelých 550 km, kdo bude opačného rázu, ten dojede přibližně ještě o 150 km dále.

Výhodou je jistě odhlučnění interiéru, kdy i ve vyšších dálničních rychlostech se dá ve vozidle naprosto klidně hovořit a do kabiny proniká jen opravdu jemný svist okolního vzduchu. Podvozek je tužší, ale i na nezpevněných cestách vůz stále obstojně podává slušný komfort. Od elektrického posilovače řízení, který má hned tři jízdní režimy, přichází dostatek informací od předních kol.

Resumé

Kia Sportage byla a stále je oblíbené SUV s pořádnou tradicí, na kterou chce třetí současná generace důkladně navázat. To se jí dle našeho názoru povedlo, ale stále se u ní najdou nedostatky, které jí zbytečně sráží plusové body a tak i celkové hodnocení. Oproti předfaceliftované verzi je současná Sportage zase o něco lepším rodinným vozidlem a pokud automobilka časem zapracuje na spotřebě jejích motorů, pak se modelu Sportage bude dařit drtit konkurenci.

Celkové hodnocení: 84 %

Základní cena: 449 980 Kč (1.6 GDi Active 4×2)

Cena testované verze vč. akční slevy: 564 980 Kč

  • KLADY

– pohodlnost a bezpečnost

– kvalitní zpracování

– bohatá výbava

– dostatek vnitřního prostoru

  • ZÁPORY

– vysoká spotřeba

– kratší přední sedáky

Více na : testy.autoroad.cz


  

TEST: Renault Captur 1.2 TCe 120k EDC Dynamique – Stvořen do města

Úterý, 3rd Červen, 2014

SONY DSC

Výtečný společník do města, chůva, slušivá kabelka, nákupní košík nebo prostě jen Capture?  Odhalili jsme nedostatky a našli pozitiva.

Segment B, neboli crossovery je nejrychleji rostoucí segment za poslední dekádu. Poptávka po těchto malých SUV neutišitelně sílí a segmentu neohroženě vládne Francie, respektive Renault se svým Capturem, kterého se za první čtyři měsíce tohoto roku prodalo bezmála 41 tisíc, za ním je Peugeot 2008 s počtem 36 tisíc a třetí v pořadí je kupodivu Opel Mokka s 30 tisíci prodaných kusů v Evropě.

Design – Clio ve stylových pohorkáchSONY DSC

Captur vychází z menšího Clia a tak je zjevné, kde má design svůj prapůvod. Výrazná čelní část s pásem led diod a velkým znakem výrobce, nebo plasty v černém klavírovém laku jako kontrast k béžové kapotě s bílými „kružnicemi“, to je to, co odlišuje Capture od ostatních. Stejně tak oranžová barva od zrcátek, přes A sloupek až po zadní decentní spoiler na pátých dveřích. To vše doplňují litá kola v kombinaci oranžová/leštěný kov. Na bočních partiích nejvíce vyniknou „plastové pohorky“, které zasahují nejen do prahů ale také do spodních částí dveří, což je velmi praktické řešení proti obouchání. Zadní části dominuje plastový nárazník se stříbrným dekorem a také výrazné zadní svítilny.

Interiér – stvořen pro maminky

Renault_Captur_502Interiér je praktický, hlavně díky důmyslným řešením, která usnadní život kde jaké mamince. Mezi nejvýraznější „vylepšení“ lze označit potahy sedadel, které lze „odzipovat“ a vyprat doma v pračce. Samozřejmě o odkládací místa není nouze, držáky na nápoje, schránky a šuplík nalezneme hned „poruce“. Překvapivě je kabina z velmi příjemných a na první pohled kvalitních materiálů. Nic ve voze nevrže a slícování je vynikající stejně jako ergonomie ovladačů na středové konzoli. Té dominuje dotykový displej multimediálního systému R-Link, který při zařazení zpátečky slouží k promítání obrazu ze zpětné kamery. Prostor je na předních sedadlech dostatečný, o poznání horší je to ´vzadu, kde není moc místa na kolena dospělé osoby. Děti v sedačkách problém s místem mít nebudou. Díky posuvné lavici zadních sedadel lze zvětši objem zavazadlového prostoru s dvojitým dnem. Ten umí pojmout v základní konfiguraci 377 litrů. Kočárek tak budete dostávat obtížné a možná leda po odsunutí zadních sedadel na nejbližší pozici směrem k řidiči.

Výbava testovaného exempláře obsahovala všelijaké užitečné pomocníky. Od tempomatu, přes navigační systém, rádio s CD přehrávačem a USB, bluetooh, parkovací senzory v kombinaci s kamerou, přes elektrické ovládání oken a zrcátek, po zatmavěná okna od B sloupku až k oknu pátých dveří. Skvělý navigační systém TomTom, byl intuitivní, hledání cíle bylo rychlé a jednoduché a samotné navigování přesné.

Motor a jízda – ve městě potěším, mimo něj nikoliv099790

Celkový průměr za celý test byl 8,6 litrů, což je vzhledem k malé 45 litrové nádrži, hodně. Limitující dojezd na jedno natankování je nevýhodou, ale vzhledem k tomu, že je Captur ideální společník do ulic měst, nám tento fakt až tolik nevadí.

V čem crossover exceluje jsou jízdní vlastnosti. Díky velmi příjemnému nastavení podvozku je Captur pohodlný, tlumí bez jakéhokoliv náznaku malé a střední nerovnosti a až při ostrých a velkých nerovností začne poskakovat a přenášet pazvuky do interiéru.

Závěr –trvalý pobyt – město

Crossover Captur oprávněně získal oblibu mezi širokou veřejností. Lákavý design, budící pocit bezpečí, pohodlné nastupování, praktický interiér, příjemné jízdní vlastnosti, to jsou vše přednosti, za které získává plusové body, horší spolupráce motoru s převodovkou při svižné jízdě, vyšší spotřeba, dražší příplatky za extravagantní vzhled jsou věci, které mu musíte odpustit…

Celkové hodnocení: 86 %

Základní cena vozu (Renault Captur Energy 0.9 TCe 90k Authentique): 299 900,- Kč

Základní cena test. vozu (Renault Captur 1.2 TCe 120k EDC Dynamique): 425 400,- Kč

Cena testovaného vozu včetně příplatků: 471 400,- Kč

Motor

Typ motoru: zážehový

Válce/ventily: 4/4

Zdvihový objem (ccm): 1197

Nejvyšší výkon (kW/ot/min): 88/4900

Nejvyšší toč. moment (Nm/ot/min): 190/2000

Výkon

Maximální rychlost (km/h): 192

Zrychlení 0 – 100 km/h (s): 10,9

Spotřeba-město/mimo/kombi (l/km): 6,6/4,7/5,4

autoroad.cz


  
Stránka: Předchozí 1 2 3 ...9 10 11 12 13 14 15 16 17 Další