Rubrika ‘Testy’

TEST: Hyundai Veloster 1.6 T-GDI – Jediný svého druhu

Čtvrtek, 29th Květen, 2014

Hyundai-Veloster-Turbo-SE-1_6-T-GDiKorejské sportovní kupé, jež se vyznačuje jednou velkou zvláštností, kterou jsou troje dveře a také netypický design karoserie. To vše podporoval silný benzínový motor 1.6 T-GDI, kde písmenko „T“ značí, že se jedná o verzi dopovanou turbodmychadlem.

Design

Celkový design nezapře korejský původ, kdo zná větší modely i30, i40 či sportovní Genesis, Veloster pro něj nebude po stránce designového jazyka ničím novým.Se třemi dveřmi, kdy na straně řidiče najdete jen jedny dveře a na straně spolujezdce jsou pro změnu dveře i pro cestujícího na zadních sedadlech, se jedná doslova o unikát.Jedná se o jediný automobil který toto v současné době nabízí. Dvojice koncovek výfukového systému při silnějším přišlápnutí plynového pedálu vydává dobrý sportovní zvuk a díky tomu se Hyundai u modelu Veloster nemá zač stydět.

Interiér a výbavainterier

I přes „zmutovanou“ koncepci vozu, se v něm sedí vcelku pohodlně, platí to hlavně o sedadlech řidiče a spolujezdce. Místa je dostatek ve všech směrech, koleno řidiče podpírá kůží potažený „polštářek“, takže zde nehrozí typický problém odtlačeného kolena o bok středového panelu. Prostoru nad hlavou je vzadu tu opravdu málo a svažující se linie střechy a celkový sportovní design Velosteru to ostatně dává dost dobře najevo. Zavazadelník nabízí objem 320 litrů, ovšem vstupní otvor je tak úzký a vysoký, že ideální je zde vkládat tak maximálně tašky s nákupem. Koneckonců,jedná se (jednalo se) o vůz pro mladé řidiče a ne pro rodiny, co převážejí nadměrná zavazadla. Ve výbavě nechybí kožená vyhřívaná sedadla, xenonové světlomety, vypínatelný stabilizační systém ESP či dešťový a světelný senzor.

e12-hyundai-veloster-style-16-gdi

Motor a jízda

Veloster Turbo disponuje výkonem 186 koní v 5500 ot/min. a točivým momentem o hodnotě 265 Nm. Motor pohání přední nápravu ve spolupráci s šestistupňovou manuální převodovkou. Výkon Velosteru Turbo opravdu nechybí a turbodmychadlo zabírá už někde kolem 2000 ot/min. Řízení je příjemně tuhé, ale bez jakékoliv odezvy, což platilo i pro dříve testovaný sedan i40. Za nedostatek se dá považovat neklidné chování na rozbité okresní silnici. Průměrná spotřeba se za dobu testu ustálila na hodnotě 8,6 litru na 100 kilometrů, při zběsilejším tempu se však bez problému dostanete k 10 litrům. Při couvání se hodí i zpětná kamera, protože dvojité zadní okno sice vypadá cool, ale vidět skrze něj dozadu při parkování jde těžko.

Resumé

I přes fakt, že oficiálně Veloster už v ČR společnost Hyundai nenabízí, stále je možnost si jej objednat u slovenských kolegů. Verze Turbo je překvapivá svou silou, dravým designem a s výkonem téměř 190 koní se na silnici rozhodně neztratíte. Tradiční slabinou je zpracování interiéru, design volantu a také to, že mnoho lidí stále kouká na vůz s písmenem „H“ ve znaku jako na podřadný kus. To je však chyba, Hyundai ušel velký krok kupředu a Veloster byl stáhnut z ČR z jednoho jediného důvodu. Tím je fakt, že mladší generace raději sáhne po německém segmentu, než aby riskovali a koupili si „korejce“.

Celkové hodnocení: 84 %

KLADY:

– originální design karoserie

– jízdní dovednosti na hladkém povrchu

– pohodlný interiér

– výbava

ZÁPORY:

– špatný výhled vzad

– spotřeba

– design volantu

Motorizace : zážehový benzínový čtyřválec s turbem

objem motoru: 1591 cm3

nejvyšší výkon: 186 koní při 5500 ot/min

největší točivý moment: 265 Nm při 1500 – 4500 ot/min

palivo: benzín

Výkon

maximální nejvyšší rychlost: 214 km/h

zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,4 sekundy

spotřeba (město/mimo/kombinovaná): 9,3 l/ 5,5 l / 6,9 l

objem palivové nádrže: 50 litrů

zdroj: autoroad.cz


  

TEST: Volkswagen Caddy CUP 1,6 TDI

Středa, 21st Květen, 2014

Volkswagen Caddy brázdí silniceod roku 2003 již ve ve své třetí generaci, která prošla před čtyřmi lety modernizací.

vw_caddy_sportline_3

Design – záleží na úhlu pohledu
Caddy od roku 2010vypadá dravěji. Jistě vás překvapí jak elegantní může být „německá dodávka“.  Elegantní zelená metalíza je doplněná o stříbrné lišty v kombinaci s tónovanými skly a to vše podtrženo šestnácti palcovými litými koly s 20 paprsky. Takže tato ,,dodávka“ tak působí velmi civilním dojmem.

Interiér a výbava
Přednost Caddyho je znatelná hlavně v prostornosti kabiny. Disponuje Ohromným vnitřním prostorem, zejména v oblasti nad hlavou.Nejsilnější parketou Caddyho je však množství úložného prostoru.Velké horní police nad hlavami řidiče a spolujezdce, schránky v přístrojové desce, síťky nad dveřmi, kapsy v předních i zadních dveřích, a schránky v podlaze.  Několika lehkými pohyby lze sklopit zadní dělenou lavici a dalším pohybem je můžete přiklopit k předním sedadlům a díky vzpěrám to lze udělat jedním prstem ruky.Základní konfigurace disponuje 750 lity. Po sklopení sedadel je k dispozici stěhovák s objemem přes 2800 litrů, vyjmutí sedadel přidá dalších 200 litrů. Stinnou stránkou  interiéru je všudy přítomný náznak, že jde vlastně o užitkový automobil.

Caddy CUP přináší bohatou výbavu.Dvouzónová automatická klimatizace, tempomat, loketní opěrka, palubní počítač, elektricky ovládaná přední okna a zrcátka s vyhříváním, kožený volant s ovládáním telefonu a rádia, které umělo přehrávat CD, propojit se s mobilním telefonem, ale k dispozici nebyl USB slot.

Jízda
Původní užitná verze je znatelná jak ve vzhledua tak i technice.Zadní náprava není víceprvková, ale vlečná s listovými pery což přináší užitné zatížení a nižší cenu,ale také bohužel výraznou nervozitu a hluk při nezatíženém provozu. Podvozek je tuhý a méně náchylný na boční vítr než jeho konkurenti. Nevýhodou vozu je hmotnost přesahující 1600 kg, ale i své větší vnější rozměry.S dieselovým agregátem 1,6 TDI s výkonem 75 kW při 4400 otáčkách a točivým momentem 250 Nm v rozmezí 1500 až 2500 otáček, je jeho dynamika mizerná. Zrychlení na rychlost 100 kilometrů v hodině, znamená čekání téměř 13 sekund.Ten kdo chce brázdit dálnice v rychlejším tempu v rámci povolených rychlostí, musí počítat se spotřebou kolem 7,8 litrů.

Závěr – rodinný pracant

Hledáte rodinné auto, které má vydržet provoz v drsných podmínkách, kdy budou děti zkoušet co všechno interiér vydrží, budou chtít v autě vozit všemožné hračky a vy sami budete potřebovat mít „poruce“ od brýlí, přes mobilní telefon, po kapesníčky pití a svačinu? Chcete mít rodinný stěhovák se základním objemem 750 litrů? Nebo potřebujete přes týden pracovní nástroj a o víkendu auto pro rodinu? Pokud jste si alespoň jednou odpověděli ano, zauvažujte nad koupí Caddyho. A třeba rovnou ve verzi CUP. Naše sympatie si získal.

Celkové hodnocení: 84 %

Základní cena vozu: 398.846 Kč (1.2 TSI / 63 kW CUP)

Základní cena testované verze: 487.775 Kč (1.6 TDI / 75 kW CUP)

Cena testovaného vozu + příplatková výbava: 562.155 Kč

 

KLADY:

-velkorysý vnitřní prostor

-obrovský zavazadelník s objemem 750 litrů

-variabilní interiér s množstvím odkládacích prostor

 

ZÁPORY:

-tvrdé plasty

-hlučný nezatížený podvozek

Zdroj: http://testy.autoroad.cz/37691-test-volkswagen-caddy-cup-1-6-tdi-od-dodavky-dal-k-rodine-bliz/

Model v červeném provedení: interier

1326495713-volkswagen-caddy-life-14-44288


  
Stránka: Předchozí 1 2 3 ...9 10 11 12 13 14 15 16 17 Další