Rubrika ‘Testy’

TEST: Hyundai Ix35 2.0 CRDI 4WD – Naftový silák

Středa, 7th Květen, 2014

hyundai-ix35

Poslední dobou se korejský Hyundai snaží co nejvíce dotáhnout konkurenci a za poslední roky, také se u Čechů tento výrobce těší čím dál větší oblibě a především modely s označením „Ix“ jdou na dračku. Testovaný Hyundai Ix35, s nejsilnějším dvoulitrovým naftovým čtyřválcem s výkonem 184 koní a s 392 Nm točivého momentu.

Hyundai Ix35 prošel koncem roku 2013 mírným faceliftem. Zákazníci vždy slyší na velké změny a Hyundai má navíc velké reklamní kampaně a stálou obměnu modelových řad. Naše testovaná verze navíc nesla oříškově hnědý lak karoserie a spoustu nových prvků, které najdeme jen u faceliftu.

hyundai_ix35 (2)

Vylepšený Ix35 je rozpoznatelný na první pohled podle nové šestiúhelníkové masky chladiče a předních světlometů s integrovanými LED diodami pro denní svícení. V zadní části najdeme také nový design zadních světel, podle něhož je stará a nová verze snadno rozpoznatelná. Při pohledu zepředu a nebo zezadu se vůz tváří jako dominantní kus pořádného SUV, pohled z boku je už trochu horší. Nízká silueta a celkový „levný“ dojem dosti kazí celkové hodnocení exteriéru. Zvýšené odpružení by zde myslím nebylo na škodu, 17 palcová kola vyplnila prostor do posledního centimetru a to zkrátka nevypadá moc dobře.

Interiér a výbava

Změny najdeme také v interiéru, včetně nového čalounění sedadel, dvouzónové klimatizace a nebo elektrické vyhřívání sedadel vpředu i vzadu, což je dobrý prvek výbavy a je celkem ojedinělý. Kožená sedadla mají dobrou boční oporu a místa je ve všech směrech více než dostatek. Snad jen středový tunel by nemusel tak moc zasahovat do prostoru pravého kolena řidiče. Sedadlo řidiče a spolujezdce má celkem dostatečné nastavení ve všech směrech.

hyundai interierMultifunkční kožený volant umí  ovládat všechny důležité palubní funkce, od ladění rádia až po tempomat. V nejvyšší testované výbavě jízdu zpříjemňovalo i příplatkové panoramatické dvou dílné okno, s elektricky plně vysunovatelnou první částí. V zadní části je dostatek  místa pro hlavu, ale také pro kolena. Pro větší soukromý si navíc lze Ix35 dovybavit zatmavenými bočními okny. Celkový dojem z interiéru v novém Ix35 je dobrý, posádku se zde nic nenadchne a ani neurazí. Takové provedení ovladačů na středovém panelu či samotný design volantu by si však zasloužili nutnou výměnu, dnešní konkurence nespí a design některých interiérových částí je u Hyundaie spíše zklamáním.


Motor a jízda

Motor o objemu 2.0 CRDI v nejsilnější variantě se 184 koňmi, který byl spojen se šestistupňovou automatickou převodovkou. Aby toho nebylo málo, tato verze se dodává jen s pohonem všech čtyř kol 4WD, takže se jedná o opravdu silného jedince. Nejen že Ix35 váží hodně přes 1500 kilogramů, ale pohon 4WD také dělá svoje a výsledná spotřeba by mohla některé zákazníky doslova vyděsit. Co naplat, že vůz ukrýval vedle voliče automatické převodovky tlačítko s nápisem ECO, i přes jeho aktivaci se kombinovaná spotřeba s lehkou nohou na plynu,  nedostala pod 6 litrů na 100 km. Což je více než uspokojivé. Při velice lehké noze na plynovém pedálu se dá s vozidlem na jednu nádrž ujet něco kolem 630 km a jízda na palubě je vcelku příjemná. Odpružení je naladěno na středně tvrdou úroveň, vůz měl navíc funkci asistenta pro sjíždění prudkých svahů, takže se dá s omlazenou Ix35 pustit i do mírnějšího terénu.

Co se týče jízdních vlastností, má Hyundai Ix35 určité mezery. Řízení je lehce přeposilované, a nezmění to ani tři režimy nastavení posilovače řízení a jízda na mokrém povrchu či zasněžené silnici bude vyžadovat velkou dávkou opatrnosti, a to vzhledem k vysoké hmotnosti vozidla a někdy zběsilému systému ESP.

hyundai_ix35

Resumé

Omlazený Hyundai Ix35 je poměrně překvapivý ale stále se oproti konkurenci mírně zaostává. Za poslední roky se korejský výrobce Hyundai stále zlepšuje a své zákazníky nemá problém přilákat na dobré ceny a přijatelnou úroveň kvality svých vozů. Ix35 je vhodným vozem na delší trasy, ale i do oblastí, kde se nachází drsnější silniční podmínky. Motorizace s výkonem 184 koní poskytne dosti výkonu, ale na výsledné spotřebě by měli technici od Hyundaie výrazně zapracovat. Skvělá je však plná výbava vozidla, ve které prakticky najdete vše, co by jste u vozu této cenové kategorie očekávali, příplácí se tedy jen za prosklenou střechu či parkovacího asistenta. Nehrozí vám tedy obrovské příplatkové brožury, jako například u tuzemské Škodovky.

Celkové hodnocení: 77 %

Základní cena vozu: 644 900 Kč

Cena testované verze vč. příplatků: 779 900 Kč

KLADY:

prostorný interiér,  bohatá výbava, příjemný design karoserie

ZÁPORY:

vysoká spotřeba, ovladatelnost,  zpracování některých ovladačů

Motorizace:

vznětový řadový čtyřválec

objem: 1995

nejvyšší výkon: 184 koní při 4000 ot/min

největší točivý moment: 392 Nm při 1800 -- 2500 ot/min

palivo: nafta

Výkon:

nejvyšší rychlost: 195 km/h

zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,8 sekundy

spotřeba (město/mimo město/kombinovaná): 8,8 l / 5,7 l / 6,9 l

objem palivové nádrže: 58 litrů

Zdroj: autoroad.cz

Video: Hyundai ix35 -- produktový film


  

Test: Renault Wind 1,6 16V

Pátek, 5th Listopad, 2010
Renault Wind 1.6 16VFrancouzské automobilky jsou známé svojí zálibou vytasit se před motoristickou veřejností tu  a tam s nějakým více či méně ztřeštěným automobilovým konceptem. Na ty alespoň trochu společensky přijatelné se pak zpravidla čeká i sériová výroba. Renault upravil sportovní verzi Twinga, „sundal“ jí střechu a nafoukl karoserii. Výsledkem je dvoumístný roadster Wind.

Vysoký ponton karoserie sice možná působí disproporčně, naživo je ale na malý roadster příjemný pohled. Hezkým detailem jsou malý zadní spoiler nebo standardní sedmnáctipalcová litá kola. Skvělá je rychlost, s jakou se z kupé stane roadster. Střechu po manuálním odjištění velké kulaté pojistky složí elektronika za pouhých 12 vteřin. Takhle rychle to umí málokdo. Navíc díky tomu neutrpěla ani praktičnost -- při jakékoliv pozici otevírací střechy nabízí Wind 270 litrů zavazadlového prostoru. Mechanismus sklápění totiž do kufru vůbec nezasahuje, což je technicky vynikající, přesto málo používané řešení.

Renault Wind 1.6 16VStísněný interiér nepotěší dlouhány. Při natažené střeše působí interiér mírně klaustrofobicky, vyšší řidiči nebudou mít i přes nižší posed zrovna ideální prostorové podmínky. Skrz malé okno je také hůře vidět. Přístrojová deska nevypadá na pohled špatně díky svojí nepřeplácaností a členitým tvarem. To však nevyvrací její levný původ symbolizovaný výlučným použitím nepěkně vyhlížejících plastů. Černý „tvrďák“ je okolo ovladačů topení nebo budíků orámován stříbrným dekorem, horní kryt přístrojové kapličky se zas snaží předstírat zdání karbonu. Důkladné je také oplastování dveří, ve kterých zaujme kožené poutko nahrazující klasické madlo. Volant lze bohužel seřídit pouze výškově, ale pochvalu si určitě zaslouží sedačky s dobrým bočním vedením.

Renault Wind 1.6 16V

Rádio, klimatizace i palubní počítač mají přehlednější ovládání než jak tomu bývá u větších Renaultů. Na zcela nepraktickém místě se naproti tomu nachází vypínač ESP (hluboko vpravo pod volantem) a ovladač elektrického nastavování zrcátek (vlevo). Také odkládacích ploch je v autě minimum. Pomineme-li neuzamykatelnou schránku před spolujezdcem a dva držáky na nápoje, je tu jen místo na aktovku za sedačkami. Tou nejzábavnější věcí na výbavě Windu je bezesporu mechanismus sklápění střechy. Příprava na dvanáctivteřinovou operaci obnáší odjištění otočné pojistky u vnitřního zrcátka a zatažení ruční brzdy. Pak už stačí jen přidržet velké tlačítko na úpatí středového panelu a kochat se bleskovým procesem skládání střechy pod rozměrné víko za vašimi hlavami.

Renault Wind 1.6 16VAutomobil stojí na příjemně tvrdém podvozku a jeho tuhost podtrhují stylová sedmnáctipalcová kola. Vůz dokáže, i přes své vysoko položené těžiště, překvapivě dobře sedět v zatáčkách a ani dálnice mu nedělá větší problémy. Během pár chvil se dokáže rozjet k povoleným sto třiceti a bez větších problémů limit překročí o třicet kilometrů v hodině.

Daní za vyšší rychlost je hluk, který prostupuje kabinou, a trochu spotřeba. Ta se při 130 km/h pohybuje kolem přijatelných 8,3 litru, při zvýšení rychlosti na 160 km/h stoupá až k 11 litrům a dalších 10 km/h navíc stojí další litr průměrné spotřeby. Ve městě si auto vede nad očekávání dobře s 6,5 litry na sto kilometrů.

Renault Wind 1.6 16V

V nabídce jsou dva motory, atmosférická šestnáctistovku (133 k) nebo přeplňovaná dvanáctistovka (100 k). Šestnáctistovka se musí více točit, pak předvádí solidní dynamiku, která ovšem vzhledem k téměř 1,2 tuny pohotovostní hmotnosti neohromí. Motor se nechá vytočit až k sedmi tisícům, jeho akustický projev je vcelku příjemný. Spotřeba se při rychlejší jízdě vejde do osmi litrů na sto kilometrů, což není daleko od údaje výrobce.

Wind není autem pro každého. Jedná se tak o druhé nebo třetí auto do rodiny. Pokud se s ním ale párkrát projedete, rozhodně se na každou další jízdu budete těšit, a to I přes některé menší nedostatky.

Video: Renault Wind 1.6 16V


  
Stránka: Předchozí 1 2 3 ...9 10 11 12 13 14 15 16 17 Další