Rubrika ‘Testy’

Škoda KODIAQ dostala 5 hvězd za bezpečnost

Čtvrtek, 1st Červen, 2017

skoda-kodiaq-erzielt-5-sterne-bestwertung-bei-euro-ncap-testNezávislé testy potvrdily, že ŠKODA KODIAQ nabízí optimální ochranu pro všechny členy posádky. Euro NCAP na základě vlastních zkoušek hodnotí úroveň bezpečnosti ve čtyřech kategoriích: ochrana dospělých, dětí, chodců a aktivní bezpečnost. Po modelech OCTAVIA, FABIA, RAPID, CITIGO, YETI a SUPERB je KODIAQ sedmým modelem české automobilky, který získal maximální hodnocení za bezpečnost. Nejvyšší počet pěti hvězd ukazuje na vysoký standard nezpečnosti automobilů ŠKODA.

Vůz ŠKODA KODIAQ získal od Euro NCAP vynikající 92procentní hodnocení ochrany dospělých cestujících. V testech bočního nárazu do překážky dosáhl dokonce plného počtu bodů za dobrou ochranu všech citlivých částí těla. Dobře byla rovněž hodnocena ochrana oblasti krční páteře při nárazu zezadu. Organizace Euro NCAP se vyslovila k dobré funkci sériově dodávaného systému nouzového brzdění. Při testech tento systém dobře fungoval jak v nízkých rychlostech, typických pro jízdu po městě, tak rovněž zamezil téměř všem kolizím při jízdě po dálnici. ŠKODA KODIAQ vedle posádky chrání i chodce. Maximální počet bodů udělila organizace Euro NCAP za ochranu nohou chodců v oblasti nárazníku. Příznivě byla hodnocena rovněž ochrana kyčlí a jako dobrá nebo adekvátní byla vyhodnocena ochrana hlavy.

Bezpečnostní výbava modelu ŠKODA KODIAQ neponechává nic náhodě. Posádku v případě nehody chrání tuhá karoserie a celkem devět airbagů: airbag řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče, boční airbagy vpředu a vzadu. Součástí sériové výbavy je vedle výškově stavitelných tříbodových bezpečnostních pásů s předepínači a systémem Isofix pro dětské sedačky na zadních sedadlech rovněž automatická aktivace varovných blikačů při prudkém zabrzdění, v případě nehody dojde k automatickému odemčení dveří, aktivaci varovných blikačů a přerušení přívodu paliva. Pokud hrozí kolize, systém proaktivní ochrany cestujících (Crew Protect Assist) kromě toho přivře boční okna i střešní okno a přitáhne bezpečnostní pásy na předních sedadlech. Pokud dojde k nehodě, multikolizní brzda zase zamezí nekontrolovanému pohybu vozidla.

ŠKODA KODIAQ je vybavena kamerami a celou řadou radarových či senzorických systémů. Sledování odstupu od vpředu jedoucího vozidla (Front Assist) včetně funkce nouzové brzdy City a ochranou chodců (Pedestriant Monitor) pomáhá eliminovat kolize s chodci. Panoramatický kamerový systém (Area View) zase ukazuje, co se děje v bezprostředním okolí SUV. Parkovací asistent s automatickým brzděním (Manoeuvre Assist) a Rear Trafffic Alert pomáhají při omezeném výhledu a varují před skrytým nebezpečím.

Adaptivní tempomat (Adaptive Cruise Control), systém pro udržování vozu v jízdním pruhu (Lane Assist), hlídání mrtvého úhlu (Blind Spot Detect), asistent jízdy v dopravní zácpě (Traffic Jam Assist), identifikace dopravních značek (Traffic Sign Recognition) a Emergency Assist patří mezi další bezpečnostní systémy, které ŠKODA KODIAQ nabízí. K dispozici je i asistent rozpoznání únavy řidiče (Driver Alert), který omezuje riziko krizové situace způsobené únavou.

Zdroj: skoda-auto.cz

kodiaq-ncap-1_denik-630


  

TEST: Volkswagen Touran 2.0 TDI

Středa, 6th Leden, 2016

2016-volkswagen-touran-04

Loni se představilo hned několik vozů značky Volkswagen: nový Sharan, čtvrtá generace Caddyho, nový Multivan a také nástupce hodně populárního Touranu.Pro test byla zvolena nejoblíbenější verze s naftovým dvoulitrem o výkonu 150 koní a manuálem se šesti stupni.

Design

Po designové stránce se model velice povedl. V porovnáni s předchozími modely zaznamenal VW pokrok, ale ne všichni jsou v vizáži nového Touranu nadšeni. Model nabízí ostře laděnou karoserii, v případě tetovaného modelu i bílý metalický lak (za příplatek) a další vychytávky. Bílá varianta vozu navíc skvěle odhaluje veškeré prolisy a ostré detaily karoserie

Doménou  je interiér

getthumbnailNový Volkswagen Touran je vlastně zmenšená kopie většího Sharanu, ale i tak disponuje v kabině dostatkem místa. Druhá řada sedadel nabízí trojici samostatných sedadel, s nastavitelnou posuvností, a to až v rozmezí 20 cm. Dále nabízí funkci nastavení sklonu každého opěradla a pro krajní cestující zde jsou i vyklápějící se stolečky s držákem na pití. Pro početnější rodinu, za příplatek, je možné dokoupit třetí řadu sedadel, ovšem přístup na ně nebude zrovna nejlehčí. 

Výhled z auta není zrovna nejlepší. Dopředu a do stran je to v pořádku, ovšem pohled dozadu je díky bezrámovému zpětnému zrcátku trochu horší. Naštěstí Touran nové generace nabízí za příplatek možnost propojení s outdoorovými kamerami GoPro prostřednictvím funkce Car-Net Cam-Connect. Když kameru spojíte přes WiFi hot spot, budete budete mít k dispozici obraz z kamery na velkém středovém displeji.

Model nabízí řadu dalších funkcí. Například systém Volkswagen Media Control může z vašeho tabletu udělat dálkové ovládání infotainmentu vozu a nebo si můžete do Tourana za pomoci systému Car-Net App-Connect instalovat ze svého chytrého mobilního telefonu nové aplikace.

2016-Volkswagen-Touran-rear-angleMůžete se těšit také na zvětšený zavazadlový prostor a lepší tvar. Základní objem kufru činí v pětimístné verzi 743 litrů (pětimístná verze s dvojitou podlahou a bez rezervy má 834 litrů), ovšem v sedmimístném provedení je to pak skromných 137 litrů. Po sklopení zadních sedaček se objem zavazadelníku zvětší na 1 857 litrů. A navíc, pro převoz dlouhých předmětů lze sklopit sedadlo spolujezdce a pak převezete předmět o délce až 265 cm.

Motor

Pohon je známý naftový dvoulitr TDI s výkonem 150 koní a s točivým momentem 340 Nm. Motor byl po startu poměrně hrubý, ale po zahřátí se hrubost postupně vytrácela. Po sešlápnutí plynového pedálu musí řidič počkat na zátah turba, který přichází zhruba na hranici dvou tisíc otáček.

Systém volby jízdního režimu umožňuje volit mezi třemi nastaveními motoru. S režimem Eco je motor celkem utlumený, ale stále mu nechybí potřebná dávka energie. Naopak při režimu Sport je z Touranu lehký sportovec, který svou dravostí leckdy příjemně překvapí.

vw-touran-wc-2015-063Podvozek působí velice solidním dojmem. Nerovnosti jsou znatelné, ale ne rušivé. V zatáčkách je cítit opravdová stabilita, a to i přes značnou výšku auta. Po zapnutí režimu Sport se alespoň částečně eliminuje zmíněný turboefekt, zpevňuje podvozek a jinak lehké a přesné řízení s rostoucí rychlostí příjemně tuhne.

Chod šestistupňové man. převodovky byl zcela plynulý.

Závěr

Nový Touran se nadmíru povedl. Jeho vzhled je zas o něco lepší, výbava pestřejší, moderní technika a platforma mu dodávají patřičné plusové body a při hledání nedostatků jsme se vážně zapotili. Touran je příkladem moderního rodinného auta, ale je nutné podotknout, že se třemi samostatnými sedadly v druhé řadě je praktičtější, než jeho sedmimístná verze. S novou generací má vůz více odkládacích prostorů, jezdí mnohem pohodlněji, podvozek lépe filtruje nerovnosti a snad jen prodleva turbodmychadla a některé příplatky jsou vadou na kráse.

Celkové hodnocení: 92 %

Základní cena vozu: 555.900 Kč (1.2 TSI/81 kW Comfortline)

Cena testované verze s příplatky: 854 200 Kč

KLADY

– prostornost a variabilita

– úsporný naftový motor

– zas o něco lepší design

– komfort na palubě

ZÁPORY

– prodleva turbodmychadla

– hluk od podvozku na nerovném povrchu

Motorizace

přeplňovaný vznětový čtyřválec

objem: 1968 cm3

nejvyšší výkon: 150 koní při 3500 ot/min.

největší točivý moment: 340 Nm při 1750 – 3000 ot/min.

Výkon

nejvyšší maximální rychlost: 208 km/h

zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,3 sekundy

spotřeba paliva dle výrobce (město, mimo, kombinovaná): 5,2 l / 3,9 l / 4,4 l

objem palivové nádrže: 58 litrů

Zdroj:  autoroad.cz


  
Stránka: Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 ...15 16 17 Další