Rubrika ‘Testy’

TEST: Nissan Qashqai 1.6 DIG-T

Neděle, 26th Červenec, 2015

2015 Nissan Qashqai 1.6 DIG-T

Tentokrát prošela testem druhá generace Nissanu Qashqai s novým turbomotorem 1.6 DIG-T, které nabízí výkon 120 kW a výhradně manuální šestistupňovou převodovku.

Design

Aktuální verze si vzala ponaučení z kritiky předchozí generace, která vypadala poněkud krabicově. Ladné křivky karoserie s dynamickými prvky a bílým lakem v kombinaci s 19 palcovými koly dělá z nového Qashqaie skutečně nepřehlédnutelného dravce. Trojdílná maska chladiče s chromováním a také dravě vypadající přední světlomety připomíná jeho většího ,,bratra“ X-Trail, ale i zde najdete skutečně originální kousky.

Interiér a výbava

Palubní deska se na středovém panelu pyšní dotykovou obrazovkou s navigací. Jen na lesklém černém plastu ní je vidět každá nečistota a otisk prstu.

Na prostoru výrobci podstatně zapracovali a ani panoramatická střecha z prostoru nad hlavou příliš neubírá. Řidič má tak dostatek prostoru ve všech směrech. Vzadu je dostatek prostoru pro kolena zato prostor nad hlavou je menší. V pohodlí se tam usadí osoba do výšky 185 cm.

Testovaný model nabízel i výbavový paket N-tec za příplatek 23 tisíc Kč. Ten obsahuje panoramatickou střechu a stříbrné střešní lišty. Nechyběl ani asistent rozjezdu do kopce, systém rozpoznání dopravních značek a automatického nouzové brzdění, bezdotykové odemykání a zamykání a nebo systém varování před vozidlem ve slepém úhlu. Za zmínku stojí i systém Nissan Connect, který má hned několik kamer, jenž snímají okolí vozu, což značně usnadňuje parkování.

Motorizace a jízda

Turbomotor s objemem 1.6 litru o výkonu 120 kW v 5600 ot/min. a točivém momentu 240 Nm znamená navýšení ceny vozu o 75 tisíc korun, odměnou je však zvýšená jízdní dynamika. Negativem je nemožnost spojení zážehové šestnáctistovky s pohonem všech kol, takže na drsnější terén můžete zapomenout. Absenci pohonu 4×4 však Nissan vyřešil chytře, v základu totiž u této verze dostanete víceprvkové zavěšení zadní nápravy. I díky tomu poskytuje vůz velkou dávku komfortu.

Motor je tichý, pružný ale pro kvalitní chod je třeba jej více vytáčet. Plný točivý moment dostanete až okolo 4000 ot/min a aby jste mohli s Qashqaiem jet ostřeji, nebojte se motor pořádně vytočit. S motorem je spojena zmíněná manuální převodovka.

Pokud budete chtít předjíždět, naprostou nutností je podřazování a vytočení motoru do vysokých otáček, jinak se totiž dočkáte velmi pozvolné akcelerace.

Spotřeba se za dobu testu pohybovala v průměru kolem 7,2 litrů. Ve městě si Nissan řekl o 8,4 litru a při velmi ekonomické jízdě se dala spotřeba stáhnout k 5,8 litrům.

K jízdnímu komfortu přispívá i systém aktivního odpružení, který při přejezdu větších nerovností a následnému rozhoupání auta přibrzdil jednotlivá kola tak, že se minimalizovala typický houpavost.

Resumé

Ideální vůz pro ty kteří touží po výkonnějším Qashqai, neřeší nějak moc spotřebu a pohon všech kol pro ně nutností. Pro kvalitní chod je sice zapotřebí to pořádně roztočit, ale nejvyšší maximální rychlost 200 km/h a velmi dobře naladěné odpružení, které dovede vyžehlit i větší nerovnosti Vám jistě poskytnou pohodlí i zábavu z jízdy.

Celkové hodnocení: 88%

Základní cena: 459 900 Kč (Visia 1.6 DIG-T/120 kW)

Cena testované verze s příplatky: 605 900 Kč

KLADY

– odpružení

– silný motor

– prostorná a útulná kabina

– víceprvková zadní náprava

ZÁPORY

– absence automatického dojezdu okna spolujezdce

– prodleva turbodmychadla

Motorizace  

přeplňovaný zážehový čtyřválec

objem: 1618 cm3

nejvyšší výkon: 120 kW při 5600 otm/min.

největší točivý moment: 240 Nm při 2000 – 4000 ot/min.

Výkon

nejvyšší maximální rychlost: 200 km/h

zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,1 sekundy

spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 7.4 l / 4.8 l / 5.8 l

objem palivové nádrže: 65 litrů

Zdroj: autoroad.cz


  

TEST: Nissan X-Trail 1.6 dCi 4×4 – Zvládne toho hodně

Sobota, 4th Duben, 2015

nissan-x-trail-2014

Tahle robustní a jízdně dobrá nová generace velkého X-Trailu vás jistě překvapí. Oproti své první generaci vůz zaznamenal velkou změnu exteriéru a snad každý může v X-Trailu vidět současného menšího Qashqaie.

Design

Sice ztratil svou typickou konstrukci offroadu, ale to rozhodně neznamená, že s ním nemůžete vyrazit na drsnější povrch. Právě naopak. Model se chlubí sportovnější siluetou a nižší světlou výškou. Zakulacené křivky karoserie a devatenácti-palcová litá kola se Vám rozhodně postarají o pozornost kolemjdoucích.

NissanInteriér a výbava

V kabině převažují kvalitní měkčené plasty, dobře zpracované ovladače a nechybí ani rozměrná pohodlná sedadla s výraznějším bočním vedením. Můžete se těšit na bez-klíčový systém, osm airbagů, panoramatickou elektrickou posuvnou střechu a nebo balíček Safety Pack (obsahuje systém hlídání mrtvého úhlu, upozornění při výjezdu z pruhu, parkovací senzory, automatické přepínání dálkových světel, rozpoznávání dopravních značek a nouzové brzdění).

Kabina je prostorná a ovládání palubních systémů je lehké a intuitivní. Zavazadelník nabízí objem 550 litrů, po jednoduchém sklopení zadní řady se naskytne vynikající objem 1982 litrů.

Motor a jízda

nissan_x-trail_4Naftový čtyřválec o objemu 1.6 litru a přeplňovaná šestnácti-stovka s výkonem 130 koní a točivým momentem 320 Nm dokáže s vozem pěkně cvičit, jako by měl o půl tuny méně. Sebejistý podvozek, dobře odladěné tlumiče a silný zátah motoru kolem 1700 otáček, to je nový X-trail.

Systém pohonu všech kol funguje tak, že v základu vůz jede čistě s pohonem předních kol. V módu Auto se zadní kola připojují pomocí elektromagnetické spojky podle potřeby.

V režimu 4×4 Lock je účinný stálý pohon všech kol. Režim Lock se však preventivně vypne po překročení rychlosti 50 km/h, poté je v účinnosti režim Auto.

Při plné nádrži, která má objem 60 litrů, tak není nereálné ujet pohodovým tempem přes jeden tisíc kilometrů.

Kdo se tu a tam rozhodne u X-Trailu provětrat všech 130 koní nebo s ním pořádně řádit v přírodě, při ostřejším zacházení mu není cizí průměrná spotřeba 10 litrů. Velký Nissan je skutečně velmi pevné auto, při nárazu se aktivují čelní, boční a okenní airbagy, i po takovém nárazu stále běží motor a posádka X-Trailu vyvázne z nehody prakticky jen s velkým šokem.

Celkové hodnocení: 93 %

Základní cena vozu: 753 900 Kč

Cena testované verze: 923 900 Kč

KLADY

– moderní design karoserie

– aktivní a pasivní bezpečnost

– prostorný interiér

– velký zavazadelník

– úsporný a živý motor

– jízdní dovednosti v terénu a na silnici

ZÁPORY

– prozatím nemožnost výběru jiného motoru

Motorizace  

přeplňovaný vznětový čtyřválec

objem: 1598 cm3

nejvyšší výkon: 130 koní při 4000 ot/min.

největší točivý moment: 320 Nm při 1750 ot/min.

palivo: nafta

Výkon

nejvyšší maximální rychlost: 186 km/h

zrychlení z 0 na 100 km/h: 11 sekund

spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 6,2 l / 4,8 l / 5,3 l

objem palivové nádrže: 60 litrů

Zdroj: http://testy.autoroad.cz/


  
Stránka: Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 ...15 16 17 Další