Rubrika ‘Testy’

Test: Nissan Juke 1.2 DIG-T

Čtvrtek, 19th Březen, 2015

SONY DSC

Po téměř pěti letech na trhu se Nissan rozhodl tento model s mimozemsky působící přídí modernizovat.

Originální a extravagantní Nissan Juke i po modernizaci zůstal svůj a stále patří k nepřehlédnutelným vozům. Změn nebyl ušetřen ani přední nárazník či klasická kulatá světla. Díky nápadité karoserii patří mezi silně nekonvenční modely a kromě usedlejší Kii Soul dlouho neměl přímého soupeře. Až do minulého roku kdy se předvedl Citroënu Cactus.

Testovaný model s příplatkovým paketem „exteriér“ disponuje osmnácti-palcovými litými koly v bílo-červeném provedení. Bílou najdete také na krytech vnějších zpětných zrcátek, rámečcích hlavních Nissan Juke 1.2 DiG-Tsvětlometů a bílé proužky si našly své místo i ve spodní části předního nárazníku.

Poměrně vysoké přední sedadlo řidiče je pohodlné ale ideální pozici za volantem ale brání jenom výškově nastavitelný volant. Středový panel disponuje 5,8 palcovým displejem a infosystém Nissan Connect. Došlo ke zvýšení zavazadlového prostoru, který narostl na 354 litrů, což je oproti původním 251 litrů velké plus. Zajímavostí interiéru byl paket „Interiér“, který přinesl použití bílého laku na plastech okolo řadící páky, na dveřních opěrkách, na hlavici řadící páky, či na rámečkách výdechů klimatizace.

Pod kapotou se skrývala čtyřválcová dvanácti-stovka DIG-T o výkonu 85 kW,s manuální pětirychlostní převodovkou v základní výbavě, popř. s převodovkou CVT ve vyšších specifikacích.

Čtyřválec je překvapivě dobře odhlučněn, nejedná se o nic závratného ale při běžných rychlostech odvádí svou práci na jedničku. Při velmi klidném tempu ujede na pět litrů sto km. Při vyšším záběru na plyn se může spotřeba zdvojnásobit a více. Mimo město, kde při snaze jet co nejúsporněji dosáhl vůz spotřeby 5,5 l/100 km. Celkově po týdnu testování a více než pěti stovkách najetých kilometrů displej ukázal spotřebu 7,3 l/100 km. Podvozek si na nerovnostech není úplně jistý, ale v zatáčkách se ukázal být velice schopný.

Shrnutí
Nissan JukeVyjímečný vzhled a modernizace přinesla objemnější zavazadelník,motor je kultivovaný a svou běžnou práci plní dobře. Náročnější zákazník však možná bude zklamán a jedinou možnou volbou pro něj zůstane Juke Nismo.

Testovaný vůz začíná na částce 364 500 Kč, přičemž cena testované verze stoupla díky řadě příplatků na 430 500 Kč.

Plusy
+ zvýšení objemu zavazadelníku
+ stále originální design
+ jízdní vlastnosti
+ účinnost ruční brzdy

Mínusy
– jen výškově stavitelný volant
– slabší odhlučnění
– spotřeba při rychlejší jízdě

Zdroj: autanet.cz


  

TEST: SEAT Leon X-perience 1.8 TSI DSG – Horkokrevný Španěl s pohorky

Středa, 25th Únor, 2015

SEAT Leon X-perience 1.8 TSI DSG

Testu byl podroben Leon X-perience se silným turbomotorem 1.8 TSI. Jak si vedl konkurent české Škody Octavie Scout a má vlastně smysl Leona X-perience mít ve svém potencionálním hledáčku?

Design

Dravé přední světlomety i díky technologii LED budí vždy a všude pozornost. Zadní lampy zas pro změnu svým agresivním ztvárněním budí strach v okolí a když se setmí, pohled na ně doslova bere dech. Vůz stojí na litých 18 palcových kolech.

Mate rádi extravaganci, milujete pohledy kolemjdoucích a nechcete zapadnout v záplavě nových Volkswagenů a Škodovek, SEAT je právě pro Vás. Na délku vůz měří 4 543 mm, na šířku 1 816 mm a na výšku 1 481 mm.

Interiér a výbava

Můžete se těšit na celokožená, elektricky vyhřívaná sedadla, krásný tříramenný kožený volant s oranžovým prošíváním a logem „X-P“, stříbrné hliníkové lišty nápisem „X-perience“ a přehledný a kvalitně zpracovaný středový panel. Středový panel je natočený směrem k řidiči, displej multimediálního systému s navigací tak řidič vidí mnohem lépe, než třeba v Golfu.

Vůz nabízí ve všech směrech dostatek místa pro pět osob, a to i pro osoby kolem výšky 190 cm. Vůz taktéž disponuje panoramatickým střešním oknem, takže se posádka může kochat výhledem na oblohu. U dálniční jízdy se však při každém zrychlení ozývá od střešního okna zajímavý svist připomínající proudový letoun.Imponující jsou bezesporu ostře řezaná vnější zpětná zrcátka.

Za zmínku stojí Full LED přední světlomety, adaptivní tempomat, dvouzonová automatická klimatizace, 7 airbagů, elektronická uzávěrka diferenciálu XDS a nebo výkonná audiousoustava, jejíž čistý zvuk a subwoofer dávali mým uším opravdu co proto. Koho by snad zajímal i objem zavazadlového prostoru, tak ten nabízí základní objem 587 litrů, při sklopení zadních sedadel se následně vytvoří plocha o objemu 1470 litrů, což je ve své třídě opravdu hodně.

Motor a jízda

seat leontestovaný model byl vybaven zážehovým turbomotorem 1.8 TSI s výkonem 132 kW a točivým momentem 230 Nm. S motorem byla spojena automatická převodovka DSG, která navíc mohla pracovat v jednom ze tří jízdních režimů. Vůz nabízí ve výbavě i pádla pro řazení, která jsou navíc ve tmě červeně podsvícena. Nedostatkem je spotřeba, která i přes klidný styl jízdy  nespadne pod kombinovanou hodnotu 7,5 litru. Leon X-perience 1.8 TSI zkrátka není úplně vhodným společníkem na dálniční dlouhé přesuny.

Tvrdší podvozek Leona překvapivě nevadí ani v terénu, kdy větší nerovnosti jen lehce „kopnou“ a i hlubší výmoly projede auto celkem obstojně a bez většího zhoupnutí. Při jízdě po normálních typech silnic se však tu a tam do kabiny dostane tupý úder od tlumičů.

Vůz využívá nejnovější pátou generaci mezinápravové spojky Haldex a ta již dopředu počítá a kalkuluje s vaším jízdním stylem. Prakticky se tak nemůže stát, že by jste pohon všech kol 4Drive nachytaĺi. Elektronická stabilizace se u Leona X-perience nedá nikdy úplně vypnout, v podstatě se dá jen omezit ve sportovním režimu.

Resumé

Atraktivní křivky karoserie, kvalitní motor, přiřaditelný pohon všech kol a krásně zpracovaný interiér. Na druhé straně yšší spotřeba a hodně velkého množství příplatků na atraktivitě trochu ubírají.

Celkové hodnocení: 91%

Základní cena: 667 900 Kč

Cena testované verze vč. příplatků: 871 400 Kč

  • KLADY

– sexy design karoserie

– bohatý vnitřní prostor

– jízdní dynamika a výkon

– dovednosti v lehčím terénu

– kvalitně zpracovaný a přehledný středový panel

  • ZÁPORY

– obří množství příplatků

– vysoká spotřeba

Motorizace

zážehový čtyřválec s turbem

objem: 1798 cm3

nejvyšší výkon: 180 koní při 6200 ot/min

největší točivý moment: 280 Nm při 1350-4500 ot/min.

palivo: Natural 95

  • Výkon

nejvyšší maximální rychlost: 221 km/h

zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,2 sekundy

spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): – , – , 6,8 litru

objem palivové nádrže: 55 litrů

Zdroj: testy.autoroad.cz


  
Stránka: Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 ...15 16 17 Další