Rubrika ‘Testy’

TEST: Škoda Yeti 2.0 TDI 4×4 DSG (125 kW) Laurin & Klement

Sobota, 7th Únor, 2015

Yeti Outdoor

Model Yeti nabízí to nejlepší.Oplastovanou verzi Outdoor, nejvyšší výbavu Laurin & Klement a naftový motor 2.0 TDI s výkonem 177 koní s automatickou převodovkou DSG.

Design

Testu byl podroben nejvyšší výbavový stupeň L&K, vozidlo zdobila speciální litá 17ti palcová kola ve dvoubarevném provedení. Zajímavý je bezesporu tmavě zelený lak karoserie Jungle Green, který se k tomuto provedení hodí dokonale.

Interiér a výbava

yeti-gallery-interiorvýbavová linie L&K nabízí specifický typ kožených sedadel v čokoládově hnědém odstínu, která mají vtisknuté nápisy Laurin & Klement a ve kterých se sedí velice pohodlně. Dekorativní lišta s nápisem Laurin a Klement umístěna před spolujezdcem působí velm efektivně.

 Místa je ve voze tolik, že i v plném obsazení pěti osobami nenastala stísněná atmosféra, každý měl svůj kousek prostoru a za dobu cesty nepadlo jediné slovo o nedostatku v jakémkoliv směru.  I postava s výškou 190 cm nebude mít problém s tím, že by se její hlava dotýkala stropu.

 Naftový brukot se do kabiny dostával jen velmi omezeně a teprve při ostrém jízdním tempu se k mým uším dostal hodně povedený sportovní zvuk dvojité koncovky výfuku.

Odhlučnění je proto na dobré úrovni, ale díky krabicovitějšímu tvaru karoserie musíte logicky počítat s tím, že ve vysokých dálničních rychlostech se neubráníte většímu svistu okolního vzduchu. Občasné bouchnutí se ozve i od tlumičů, a to hlavně při přejezdu větší nerovnosti, jinak se k posádce dostane jen minimum rušivých elementů, za což uděluji Škodě kladné body.

Motor

Yeti Outdoor UK - headerPod kapotou umístěný čtyřválcový naftový dvoulitr poskytoval slušných 177 koní a točivý moment 350 Nm, což ve spojení s automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol zaručovalo obrovskou zábavu na všech typech komunikace.

Výkon začne nastupovat už od hranice kolem 1600 ot/min. a snad jen prudká akcelerace dělá automatu problém. Při plném sešlápnutí pedálu plynu, se DSG přibližně vteřinu rozmýšlí, co má vlastně udělat a až posléze dojde k podřazení a následné mohutné akceleraci a zátahu.

Po 400 kilometrovém dálničním přesunu klidným tempem okolo rychlosti 110 km/h, na mne při vystoupení svítila průměrná hodnota 5,7 litru.

Mnohem větší odběr znamená ostrá jízda v terénu či expresní tempo po dálnici, kde si Yeti vcelku oprávněně nestydí říci klidně i o 10 litrů na 100 km. Kombinace město – okreska – dálnice, průměrné jízdní tempo a poloviční obsazení znamená průměrný odběr 6,8 litrů na 100 km, a to i s přítomným automatem DSG.

Větší tuhost podvozku se hodí na kvalitních silnicích a točivých okreskách, kde se dá s Yetim 2.0 TDI 125 kW řádit opravdu víc než hodně. V terénu naopak každá větší díra a nerovnost vám dává pořádně pocítit. Pro jízdu v hrubším terénu se pro změnu hodí systémy EDS a XDS, jenž nahrazují klasické uzávěrky diferenciálů.

Resumé

620_530daeb243d41Závěrečné hodnocení vrcholné verze Škody Yeti je vysoké, protože testovaný vůz nabídl bohatou výbavu, silný naftový motor a vynikající dovednosti nejen v drsných zimních podmínkách. Prostorově si nelze na nic stěžovat, snad jen výraznější boční vedení předních sedadel by neuškodilo. Chyby se na Yetim hledají těžce a já bych jej bral, ačkoliv nejspíše s manuální převodovkou, se kterou se nepatrně sníží spotřeba a případné náklady na její opravu budou nižší.

Celkové hodnocení: 92 %

Základní cena vozu: 670 900 Kč (Yeti Outdoor 1.4 TSI 90 kW)

Cena testované verze vč. příplatků: 958 200 Kč

KLADY

– variabilní a prostorný interiér

– jízdní dovednosti v lehkém terénu

– přijaelná spotřeba a dostatečný výkon

– vzhled a výbava

ZÁPORY

– menší zavazadelník

– nečekané příplatky

Motorizace  

přeplňovaný vznětový čtyřválec

objem: 1968 cm3

nejvyšší výkon: 125 kW při 4200 ot/min

největší točivý moment: 350 Nm při 1750 – 2500 ot/min

palivo: nafta

Výkon

nejvyšší maximální rychlost: 197 km/h

zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,6 sekundy

spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 7.7 l / 5.4 l / 6.3 l

objem palivové nádrže: 60 litrů

  Zdroj: testy.autoroad.cz


  

Recenze: Kia Optima Hybrid EX 2014

Pondělí, 5th Leden, 2015

2014 Kia Optima Hybrid EX

Nejekologičtější varianta v řadě Kia Optima

Optima je stále výrazná – pravděpodobně nejostřeji-vypadající vůz ve své třídě – není však jisté zda kupující tohoto segmentu usilují o nějaký exibicionismus. Je však potěšující, že kia necítí potřebu přidávat laciné plastové dodatky výbavy.

Interier

To nejlepší co Kia Optima Hybrid EX nabízí je interiér. Materiály v interiéru nejsou nijak luxusní, ale Kia udělala ve výběru materiálů některých aplikací skutečně dobrou práci. Namísto použití levné kůže v celém interiéru, aplikovali jen na konkrétní místa kvalitní kůži, příjemnou nejen na pohled ale i na pohled.  Sedadla jsou měkká, pohodlná  a rychle se zahřívají, stejně jako volant.

2014-kia-optima-hybrid-interior

Výkon

S velkým čtyřválcovým motorem není zrychlení tak markantní jak by se očekávalo. Není to úplný slimák ale pokud chcete za volantem skutečnou zábavu a požitek z rychlé jízdy nabízí Kia 2.0 litrový turbo čtyřválec.

Hybridní systém není vůbec rušivý, ale jistě poznáte kdy běží elektřina, a kdy se nakopne plynový motor. Řízení je sice trochu vrtkavé, ale potenciální zájemce, kteří o těchto hybridech něco ví to jistě nebude velký problém.

Motor vždy startuje v režimu Eco, což není na škodu pokud šetříte kilometry, ale problém nastává pokud se potřebujete někam rychle dostat a rychle nastartovat. Pak to asi bude trochu fuška. Musíte se pak pořádně opřít do pedálů.

2014-Kia-Optima-Hybrid-4dr-Sedan_1301

Resume

Zkrátka exteriér působí luxusně se zbytkem je to o něco horší. Co se týče startování, tam je třeba hodně trpělivosti. Od šlápnutí na pedál do rozjezdu to trvá docela dlouho, to může být pro ty kteří mají rádi rychlý ,,odpich“ docela frustrující. Ale jak už bylo uvedeno ze zkušenosti víme, že zájemci o tyto hybridy nahledají výkon, ale spíše ohromující vzhled.

Zdroj: autoweek.com


  
Stránka: Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 ...15 16 17 Další