Rubrika ‘Testy’

TEST: Citroën C4 Cactus 1.2 VTi Shine Edition

Pátek, 2nd Leden, 2015

citroen-c4-cactus1

Francouzská automobilka Citroën je od počátku své existence známá tím, že její některé modely se staly doslova nezapomenutelnými, a to hlavně díky jejich designu karoserie. Nový C4 Cactus s bílou Karoserií, benzínovým motorem o objemu 1.2 litru a výkonem 82 koní, výbavou Shine Edition, byl tentokrát testovaný model.

Design a vzhled

citroen-c4-cactus-1.2vti-shineCactus se svým hodně zvláštním designem hodí těm kteří mají rádi nápaditost a chtějí na sebe upozornit. Svým originálním stylem se odkloňuje od zbytku celkem nudné produkce konkurenčních značek. Citroën‎ C4 Cactus Vám prostě může připadat  jen buď úžasný nebo naopak naprosto otřesný.

Poptávka po novém modelu od Citroënu je tak velká, že výrobce musel navýšit jeho produkci o dalších 20 procent.  Důležitým a naprosto novým prvkem jsou i vzduchové kapsy na karoserii vozidla s názvem Airbump.

Tyto vzduchové kapsle jsou schované pod vnější vrstvou z termoplastického polyuretanu na předních a zadních dveřích a dále i na rozích předního a zadního nárazníku. Při otevření dveří jsou jejich hrany dokonale obaleny plastem, tudíž nedojde vzájemně k žádnému poškození v případě, že se na parkovišti dotknete vedlejšího vozu.

interiorInteriér a výbava

Nejluxusnějším prvkem je asi středový dotykový displej, který vypadá opravdu dobře a jeho ovládání je přesné a rychlé. Ovládá např. klimatizaci, rádio a nebo navigaci. Za zmínku stojí i látková pohodlná sedadla s neobvykle pevnými bočnicemi. Problém je naopak kožený volant, který lze nastavit pouze podélně.

Interiér je zpracován poněkud jednodušeji, ale vše je digitální.Přední airbag spolujezdce se trochu netradičně nachází ve stropě vozu. Na zadní sedadlo se v pohodě vejdou čtyři průměrně vzrostlé osoby aniž by se jakkoli tísnily. Místa nad hlavou je také dostatek, s místem pro kolena na zadní řadě j to o poznání horší.

63647Motor a jízda

Vůz disponuje benzínovým tříválcem VTi o objemu 1,2 litru, který poskytuje výkon 82 koní a točivý moment 118 Nm. S motorem je spojena manuální pětistupňová převodovka, jejíž dráhy však nejsou úplně přesné a během testu občas „vypadla“ zpátečka.

Motor má sice klidný a vyvážený chod, ale při vyšších otáčkách je v kabině už větší ruch, což rozhodně nebude nejpohodlnějí na dálničních úsecích. 1.2 VTi se hodí spíše do města, popřípadě na okresní silnice, pro delší trasy by byl vhodnější naftový motor.

c4cactus-1Spotřeba

Ve městě lze průměrně dosáhnout 7,8 litru na 100 km, v kombinovaném cyklu město / okreska / dálnice si pak C4 Cactus říká o 6,9 litru na 100 km.

Zajímavá je zvuková kulisa motoru ve vysokých otáčkách, kdy při vytočení k 5000 ot/min. motor zní, jako by měl o 100 koní víc, ve skutečnosti se však jedná jen o 82 koní. Příjemně měkký podvozek dokáže vyhladit i větší silniční nerovnosti a v zatáčkách.

Resumé

I přes to, že Cactus má chyby, po stránce vzhledu, prostornosti a celkového dojmu jde o povedené auto, které se ve světě neztratí. Vyžadujete-li extravaganci a ojedinělost, Citroën C4 Cactus je pro Vás jako stvořený. Vzduchové kapsy systému Airbump se hodí na plné parkoviště u supermarketu a zachrání vám do budoucna těžce vydělané peníze. Kromě slabšího motoru, chybějícího otáčkoměru a nemožnosti stáhnout zadní okna, nelze vozu nic dalšího vyčítat. Ale také  cena není zrovna najnižší a za testovaný model nabízí konkurence někdy mnohem víc.

Celkové hodnocení: 84 %

Základní cena vozu: 329 900 Kč (1.2 PureTech 82 Live)

Testovaný vůz vč. příplatkové výbavy: 462 900 Kč

KLADY

– extravagantní design

– pohodlná a měkká sedadla

– spotřeba

– originálně vypadající interiér

– ovladatelnost

ZÁPORY

– nepřesná převodovka

– výklopná zadní okna

Motorizace  

zážehový motor s vyvažovací hřídelí

objem: 1199 cm3

nejvyšší výkon: 82 koní při 5750 ot/min.

největší točivý moment: 118 Nm při 2750 ot/min.

palivo- benzín

Výkon

nejvyšší maximální rychlost: 171 km/h

zrychlení z 0 na 100 km/h: 12,9 sekundy

spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 5,6 l/ 4 l/ 4,6 l

objem palivové nádrže: 50 litrů

Zdroj: testy.autoroad.cz


  

TEST: Subaru WRX STi 2015 Sport – i cesta může být cíl

Úterý, 16th Prosinec, 2014

subaru-wrx-sti

Motorističtí novináři se v případě WRX STi předhánějí v úderných titulcích svých recenzí s cílem ukázat na jeho výbušné srdce a hulvátskou povahu.

Design – revoluce cestou evoluce

Přestože od minula nezůstal kámen na kameni, příslušnost k nejostřejším plejádám poznáte na první dobrou. Stále je vzadu obrovské křídlo (snad jediná věc, která zvenčí zůstala beze změny) a masivní nasávací otvor na výsostném postu uprostřed kapoty jako by říkal „kašlu na předpisy snižující riziko pro chodce“.

Agresivní body kit, velká sportovná černá kola, obří příplatkové zadní křídlo a čtveřice koncovek výfukové systému. To a mnohem víc tvoří dokonalou kombinaci, která vás chytne za srdce, zrychlí se vám srdeční puls a to jste ještě ani neusedli do interiéru.

Základna A sloupku se posunula o 20 cm vpřed, což společně s C sloupkem pozvolněji klesajícím k víku kufru vytváří dynamičtější siluetu a slibuje silničtější pojetí. Čelní partie zdobí kromě obligátního červeného loga Subaru Tecnica International obrysová LED světla v podobě efektního písmena C.

Nejvýhružněji dává svůj původ na obdiv záď STi. Nové svítilny zvolna přecházejí v mohutný nárazník s efektním difuzorem a mlhovkou uprostřed. Neméně okázalé jsou dva výfukové svody zakončené čtyřmi mohutnými koncovkami

Interiér a výbava

V kabině najdeme měkčené plasty, skvělé zpracování a výtečný volant s příjemně silným věncem i působivým designem. Rozpaky mohou panovat nad jeho zploštělou spodní částí, jenže díky důvodům, které si popíšeme později, to nezpůsobuje výrazné trable.

Výbava: sportovní malý kožený volant, efektní palubní deska, středový panel s imitací karbonu a nebo příplatková audiosoustava Harmann Kardon, jejíž hudební výkon byl stejně dobrý, jako výkon 2.5-litrového čtyřválce se 16ti ventily a s výkonem 300 koní, přehledný přístrojový štít i palubní počítač s nadstandardním množstvím zobrazovaným informací včetně polohy pedálu akcelerátoru nebo tlaku turbodmychadla.

Co do prostornosti není STi na špici ale posádka si jistě stěžovat nebude.Nehrozí kontakt řidičova kolena s palubní deskou a sezení na polokožených sedadlech s Alcantarou je tak o něco přirozenější a méně obtěžující. Objem zavazadelníku činí 460 litrů a přístup k němu je velmi snadný.

Nedostatky

Karbonové doplňky v interiéru jsou pouze imitací, ovladač bezklíčkového odemykání vozu zůstal svým vzhledem v devadesátých letech, multimediální systém s titěrnými dotykovými tlačítky a nepřesvědčivou grafikou násilně vpasovaný do středového panelu.

Motor a jízda

Výkon 300 koní, točivý moment o hodnotě 407 Nm, pohon 4×4, tři stupně nastavení řídící jednotky a široké spektrum nastavení diferenciálů vás dokonale proklepnou v tom, jak dobře umíte řídit a kam až jste schopni po stránce své odvahy dojít.

Stroj má takovou sílu, že se Vám z ostrých jízd možná orosí nejen čelo, ale i další části těla takže o silné zážitky jistě nebude nouze.

 Nové Subaru WRX STI má totiž takový potenciál a vysokou hranici možností, že i zkušený řidič se za jeho volantem bude těžko dostávat na limit, tak dokonalý stroj u Subaru stvořili.

Celkové hodnocení: 91 %

– 3 % vzhled ovladače dálkového odemykání

– 3 % interface multimediálního systému

– 3 % absence parkovacích senzorů

KLADY

+ preciznost

+ vyváženost

+ bezprecedentní přilnavost a trakce i na zimním obutí

+ strmé řízení

+ přesné řazení

+ výborný posaz

+ každodenní použitelnost

+ záruka 5 let nebo 200 tis. km

+ slušně hrající audio Harmann Kardon

+ couvací kamera

ZÁPORY

– chybí parkovací senzory

– interface multimediálního systému

– vzhled ovladače dálkového odemykání

Základní cena: 2.5T 1.089.000 Kč

Cena testované verze: 2.5T Sport 1.179.000 Kč

Zdroj: testy.autoroad.cz


  
Stránka: Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 ...15 16 17 Další