Rubrika ‘Testy’

TEST: Renault Scénic 1.6 dCi – rodino zapomeň na kombík

Pátek, 28th Listopad, 2014

Renault scénic iii 1.6 dci

Léty prověřený, mezi řidiči oblíbený a mnohdy opomíjený. Zvládne povinnosti rodinného vozu lépe, než kombík nižší střední třídy?

Design

Scénic poslední generace prošel už druhým faceliftem.Poslední facelift udělal z rodinného Scénica, pohledné auto. Design se nese v novém duchu celé značky a tak zapadá mezi nejnovější modely. Design je elegantní, umírněný a k pohodlným, nenáročným a v celku zdařilým modelům se hodí.Jediný přešlap, který se týká vzhledu je krátký zadní převis, který při pohledu z boku bije do očí, přední je totiž o výrazný kus delší.

Interiér

je prostorný a přehledný, přitom působí až překvapivě kvalitně a hodnotně. V celém interieru jsou měkčené plasty, které jsou perfektně zpracovány, dobře lícují, vypadají hezky a na dotek jsou příjemné. Horší viditelnost je jen šikmo vzad přes C sloupek, který je skutečně rozměrný.

Sedadla jsou příjemně měkká a dobře tvarovaná.Tři samostatné sedačky, lze libovolně posouvat, nastavovat sklon opěradla a navíc mají velké a měkce polstrované hlavové opěrky. Zadní cestující mají ve všech směrech dost prostoru.Nechybí nespočet ukládacích prostor. Jak ve dveřích, kam se vejde i 1,5 litrová lahev, tak v loketní opěrce, kam se toho vejde neskutečně mnoho, tak v šuplících pod dvěma předními a zadními sedadly, tak i v prostorech v podlaze pod koberečky.

Z výbavy určitě stojí zmínku asistent dálkových světel, který sám přepínal dálkové a potkávací světla. Navigace se ovládala přes sdružený ovladač v loketní opěrce, nejedná se o R-Link, takže je navigace a rádio s telefonem a přehrávačem hudby oddělené a obojí ovládáte zvlášť.

Motor a Jízda

Dieselová 1,6 dCi s výkonem 96 kW, nebo pokud chcete po staru, 130 koní, patří mezi nejlepší motory, které Renault má v současné době v nabídce. Disponuje také velkým točivým momentem 320 N.m. který se začíná projevovat nad hranicí 1500 otáček a maximum je dostupné v 1750 ot./min. Motor výborně sladěn s převodovkou.

Podvozek je naladěn do měkčího a komfortního nastavení. Filtruje velmi schopně všechny druhy nerovností a větší problémy mu dělají jen delší příčné nerovnosti. Takže nabízí téměř stejné jízdní vlastnosti jako Mégane, možná ještě s větší porcí pohodlí.

Spotřeba není kdo ví jak vysoká. Bez problémů se udrží pod 6 litrů. Lze se dostat i k 5 litrům na 100 km/h.

Resumé

Vůz se skvěle hodí pro mladou rodinu se dvěma, třemi dětmi.

Celkové hodnocení: 87 %

Základní cena: 384 900,- Kč

Cena testované verze: 624 400,- Kč

Klady:

-elegantní vzhled

-kvalitní interiér zaměřený na rodinné potřeby

-úsporný, živý a silný motor

Zápory:

-navigace a rádio s odlišným ovládáním

-odhlučnění motoru

Motorizace:

Vznětový přeplňovaný čtyřválec

objem: 1598 cm3

nejvyšší výkon: 96 kW při 4000 ot/min

největší točivý moment: 320 Nm při 1750 ot/min

palivo: nafta

Zdroj: testy.autoroad.cz


  

TEST: Peugeot 108 TOP 1.2 PureTech Allure

Pátek, 14th Listopad, 2014

Peugeot 108 TOP 1

Design

Tento vůz je totiž po stránce designu vyveden k dokonalosti a nechybí mu typické „pežoťácké“ prvky. Nepřehlédnutelné jsou  ostře řezané přední světlomety s LED pásky, chromované rámečky okolo mlhovek a taktéž chromovanou mřížku chladiče. Dominantou jsou také sněhově bílý lak karoserie a litá 15ti palcová kola se zajímavým designem.

Interiér a výbava

interiorTestovaná verze nejvyššího provedení Allure má k dobru i plátěnou stahovací střechu, která je k dispozici hned v několika barevných odstínech.

Můžete se těšit na celokožené, vpředu elektricky vyhřívané sedačky, které jsou naprosto jinou ligou, oproti běžným látkovým měkkým sedákům. Mají efektní prošívání bílou nití a jejich bočnice jsou o dost pevnější. V nejvyšší výbavové linii je kůží potažený i tří-ramenný multifunkční volant, osm airbagů a startování za pomocí tlačítka.

Malý Peugeot 108 je stejně jako jeho kolega C1, potěší především dámy či seniory.

Zákaznice mají na výběr hned z 8 základních barev karoserie, které doplňují další dvě speciální pouze pro model 108. Komu je to snad málo, je tu dále možnost zvolit si ze sedmi různých druhů designových specifikací a zmíněné tři odstíny plátěné střechy.

Nevýhodou modelu je nedostatečně citlivý dotykový displej, který zejména na přímém slunci prostě nezaregistroval dotyk prstu. I jeho čitelnost na přímějším slunci není zrovna moc dobrá a tak je potřeba si na to dát pozor a v letních slunných dnech toho od displeje zas tak moc „nevyžadovat“.

Atmosféra v kabině je celkově velmi dobrá, pohodlně se na všechna sedadla usadí i průměrně vzrostlé osoby, ale díky mechanismu stahovací střechy, se dozadu vejdou osoby jen do výšky 178 cm.

Motor a jízdní dojmy

Pod kapotou se skrývá tříválcový zážehový motor o objemu 1,2 litru PureTech, který nabízí výkon 82 koní a točivý moment 116 Nm. Síla je posílána na přední kola přes pětistupňovou manuální převodovku.

Peugeot-108Díky nízké hmotnosti a vyššímu výkonu se ve městě cítí 108ka jako ryba ve vodě, i parkování je díky velikosti velice snadné. Jediné místo, které  modelu příliš nesvědčí je jen dálnice. Díky na krátko poskládané převodovce a chybějícímu šestému stupni, dosáhnete velké spotřeby a velkého hluku od motoru.

Na nerovnostech je velmi komfortně naladěn a i větší výmoly mu nedělají větší potíže. Řízení je komunikativní, ačkoliv elektrický posilovač je trochu vííce přecitlivělý. Celková spotřeba je téměř na chlup stejná, jako u Citroënu C1. Ve městě v ranních kolonách jsem průměrně jezdil za 5,9 litru a na okresních silnicích a lehkou nohou na plynovém pedálu průměrně za 5 litrů na 100 km.

Resumé

Peugeot 108 TOP je dle mého názoru více sexy verze nového Citroënu C1. Elegance, šmrnc, exkluzivita a četnost designových variací z něj dělá dokonalou „kabelku“ pro ženy, které chtějí zaujmout a které mají rády pozornost. Pokud se vozidlem bude dotyčný majitel/ka pohybovat převážně ve městech, nikde nebude problém a vůz vás bude odměňovat slušnými jízdními vlastnostmi a komfortem. Kdo by snad nechtěl mít doma pětidvéřové provedení, Peugeot nabízí i o něco levnější třídvéřko, které je taktéž dostatečně stylové a o něco levnější.

Celkové hodnocení: 83%

Základní cena vozu: 273 900 Kč

Cena testované verze: 330 900 Kč

KLADY

– dravý vzhled

– zpracování interiéru

– živý motor

– možnost osobní individualizace

ZÁPORY

– odhlučnění kabiny

Motorizace

řadový tříválec

objem: 1 199 ccm

nejvyšší výkon: 82 koní při 5 750 ot/min

největší točivý moment: 116 Nm při 2 750 ot/min

palivo: benzín

Výkon

nejvyšší maximální rychlost: 170 km/h

zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,9 sekundy

spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 5.4 l / 3.7 l / 4.3 l

objem nádrže: 35 litrů

Zdroj: testy.autoroad.cz

 


  
Stránka: Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 ...15 16 17 Další