Rubrika ‘Testy’

TEST: Hyundai Genesis Coupe 3.8 V6 GDI – elegance a dravost

Pátek, 24th Říjen, 2014

hyundai_genesis_coupe_2012_1ab1f-640-426Motor vpředu, náhon na zadní kola, poctivá V6 s pořádným objemem a ohromným výkonem. Chcete se pobavit ? Tohle je vůz pro Vás.

Produkt původně z Ameriky zavítal na starý kontinent zlepšit renomé značky i v Evropě. V ČR se moc dobře neuchytil a i proto není udána cena, už se totiž u nás neprodává.

Design – elegantně emotivní

Vzhled Genesis je striktně podřízen vkusu amerického zákazníka. Nízká linie střechy, dlouhá přední kapota a nebo výrazná kola evokuje vzhled amerických sporťáků. Celý vůz působí dynamicky a jasně dává najevo, svou dravost. Přísnost umocňují masivní světlomety, nebo výrazné svítilny a dvojice koncovek výfuku v zadní části.

Interiér – nejslabší část vozu, ale až tak špatné to není

hyundai-genesis-coupe-interiorUvnitř nás kupodivu čeká drobné zklamání.

Volant,připomíná doby starých Hyundaií, např. Getze. Sedadlo řidiče je elektricky polohovatelné a v kombinaci s nastavením volantu ve dvou osách si tu správnou polohu nnejde každý. Pod volantem se nachází řazení, která jsou sice z plastu, ale působí poměrně bytelně.

Středové konzoli dominují trojice budíků indikující teplotu oleje, točivý moment a procento sešlápnutí plynového pedálu.

Možná trochu odvádějí pozornost, ale jsou vskutku efektní. Pod nimi je ovládání klimatizace a schránka s USB připojením a 12V zásuvkou. Kolem jsou také tlačítka vyhřívání sedadel, odmlžování čelního okna, vyhřívání zadního a přepínání na vnitřní a vnější okruh ventilace.

Sedadla nabízí velmi příjemné sezení s dostatečným bočním vedením v oblasti stehen a boků. Sklápění a odsouvání sedadla je řešeno páčkou na zadní straně. I s postavou 175 cm se nevejdete, takže cestování na zadních sedadlech je vskutku nouzové. Zavazadlový prostor je velmi hluboký a mělký, na druhou stranu poskytuje prostor 330 litrů.

Jízda – fenomenální atmosféra

Hyundai Genesis CoupeMotor objemem 3,8 litru, přímím vstřikováním benzínu GDI a samozřejmě šesti válci, tvoří perfektní celek, který s rostoucími otáčkami sílí. Jedná se o 3,8 V6 GDI agregát s výkonem 255 kW (348 koní) a ohromným točivým momentem 400 N.m. zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 5,9 sekundy a maximální rychlost 260 km/h.

Chování vozu je dlouho neutrální, při velmi ostrém tempu začíná být přetáčivé. Podvozek je v mezích komfortu tvrdý a poskytuje velkou dávku jistoty, kterou nerozhodí ani větší nerovnosti.

Automatická osmistupňová převodovka řadí celkem rychle, větší potíže jí dělá podřazení o více jak dva stupně, to si musíte chvíli počkat a nepomůže ani manuální režim.

Při jízdě mimo město a po dálnici, se dostanete na spotřebu 10,6 litru na 100 km. Ve městě je spotřeba nad 15 litrů na 100 km.  130 km/h rychlost na dálnici spotřebuje na každých 100 ujetých kilometrů 12,5 litru.

Závěr

Jedná se o vůz s vynikajícím motorem, zajímavou výbavou a atraktivním vzhledem,nízký zájem však donutil importéra Genesis Coupe vyřadit model z nabídky.

Celkové hodnocení: 91 %

Klady:

-perfektní motor

-klasická koncepce

-arraktivní design

Zápory:

-starý design volantu

-málo místa nad hlavou

Motorizace:

zážehový šestiválec s uspořádáním válců V

objem: 3778 cm3

nejvyšší výkon: 255 kW při 6400 ot/min

největší točivý moment: 400 Nm při 5300 ot/min

palivo: benzín

Výkon:

nejvyšší maximální rychlost: 260 km/h

zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,9 sekundy

spotřeba (město/mimo/kombinovaná): 15.1 / 7 / 10

Rozměry:

objem zavazadlového prostoru: 330 litrů

hmotnost: 1570 kg

objem palivové nádrže: 65 litrů

rozměr pneumatik: 225/40 R 19, 245/40 R19

 Zdroj: testy.autoroad.cz


  

TEST: Nissan Qashqai 4×2 1.2 DIG-T – Do města a dál ne

Neděle, 19th Říjen, 2014

Nissan Qashqai 4x2 1Nissan slaví se svou druhou generací modelu Qashqai nebývalý úspěch. Toto provedení se zážehovým turbo motorem o objemu 1.2 litru, slibuje vetší živost a bohužel i větší spotřebu..

Design

Dominantou exterieru je masivní příď, chromovaný rozměrný rámeček masky chladiče a nebo dravé přední světlomety s LED diodami pro denní svícení.

Vzadu se pro změnu stále ukazuje na obdiv střešní spoiler a usměvavé zadní lampy zase říkají, že Nissan je jako stvořený pro rodinu.

 

interiorDesign tříramenného koženého volantu najdete i v malém modelu Note, tento model by si však zaslouži jistě něco mnohem rafinovanějšího.

Zajímavá je však palubní deska s analogovou grafikou a s TFT displejem palubního počítače.

Součástí testovaného modelu byl i multimediální systém NissanConnect, spojen se sedmipalcovou obrazovkou. Jeho ovládání je intuitivní a reakce na dotyk prstu dostatečně rychlé. Navigační systém má sice své mouchy, ale na trhu jsou některé další „systémy“, které na tom jsou podstatně hůř.

 Místa je na všech sedadlech více než dostatek, i objemnější postavy se zde budou cítit zcela pohodlně, a na všechna sedadla usadí osoby do výšky přibližně 188 cm.

Zavazadlový prostor, jenž v základní konfiguraci nabízí objem 430 litrů. Komu je to málo, má možnost využít pro odložení drobností i dvojité dno, popřípadě sklopení zadní řady sedadel do téměř ideální roviny.

Motor a jízda

Nissan QashqaiVůz chlubí již zmíněným zážehovým čtyřválcem 1,2 DIG-T o výkonu 115 koní a s 190 Nm točivého momentu s pohonem přední nápravy.Síla motoru šla na přední kola opět přes šestistupňovou manuální převodovku a alespoň šestý převodový stupeň trochu sníží výslednou spotřebu.

Zážehová dvanáctistovka má mnohem menší dynamiku táhlejší stoupání by jistě bylo značně problematické. Pak musíte jít do vysokých otáček, motor i tak nemá moc síly a spotřeba šplhá k hranici 10 litrů a to je prostě příliš. Přítomné turbodmychadlo zabírá až za hranicí 2000 ot/min., pod tuto hranici se možná ani nerozjedete. Při prázdném obsazení a velmi klidném stylu jízdy se mi benzínový Qashqai odměnil spotřebou 5,9 litru na 100 km.

Kabina je v průběhu jízdy poměrně tichá a nárazů a nepříjemných ran od nerovností, se u Qashqaie nedočkáte. Stabilita  je velmi dobrá u možní ostře řezat zatáčky.Posilovač řízení je svou tuhostí někde na střední úrovni.

Resumé

Qashqai 1.2 DIG-T je vhodnější volbou pro ty, kteří tak neřeší spotřebu, rádi šlápnou na plyn a jejich častou náplní je jízda po městě. Vyšší spotřeba, nižší výkon, to není moc lákavá kombinace a právě naftové provedení dCi vám zaručí jak slušnou jízdní dynamiku, tak skvělou spotřebu. Celkově se však jedná stále o dokonalý crossover, s dostatkem místa, příjemným vzhledem, dobrou úrovní bezpečnosti a koneckonců i přijatelnou cenou.

Celkové hodnocení: 83 %

Základní cena testovaného vozu:  494 900 Kč (Qashqai 1,2 DIG-T 115 k Acenta)

Cena testovaného vozu včetně příplatků: 562 706 Kč

KLADY

– prostornost

– dravý a příjemný design

– bezpečnost a výbavä

– zpracování interiéru

ZÁPORY

– vysoká spotřeba

– slabý motor

Motorizace  

zážehový čtyřválec s turbodmychadlem

objem: 1197 cm3

nejvyšší výkon: 115 koní při 4500 ot/min.

největší točivý moment: 190 Nm při 2000 ot/min.

palivo: benzín

Výkon

nejvyšší maximální rychlost: 185 km/h

zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,3 sekundy

spotřeba dle výrobce (město/mimo město/kombinovaná): 6,9 l /4,9 l / 5,6 l

objem palivové nádrže: 55 litrů

Zdroj: testy.autoroad.cz


  
Stránka: Předchozí 1 2 3 ...6 7 8 9 10 ...15 16 17 Další