Rubrika ‘Testy’

TEST: Peugeot 308 SW – překvapivě dobrý, nečekaně úsporný

Čtvrtek, 9th Říjen, 2014

Design

2014-Peugeot-308-SW-carwitterNávrháři Peugeot vytvořili dynamické kombi s nízkým profilem. Nová 308 kombi působí nebývale dynamicky a ušlechtile. Navozuje dojem daleko většího auta a zejména zadní část se mi velmi zamlouvá. Nezapomnělo se na praktičnost a prostornost.

Interiér

Jakoby nový Francouzský hatchback/kombi byl z jiného světa. Proměnil se k nepoznání a až na pár přešlapů je opravdu vynikající.

Kožená sportovní sedadla, lze pořídit za příplatek, a dotváří celkový dojem z kokpitu. V světle šedém odstínu, celý interiér prosvětlilují. Poskytují komfort všem postavám. Sedadla umí i masírovat, sice jen v bederních partiích, ale i tak je to příjemné.

KabinaInterier je dostatečný prostorný. Sdružené ovládání všeho potřebného přes dotykový displej je trochu nevýhodné, nelze tedy jednoduše nahmatat tlačítko bez sledování displeje, jako je to možné u jiných vozů. Na zadním sedadle mají dostatečný komfort tři cestující. Obrovský zavazadlový prostor s objemem 610 litrů se rovná takovému velikánu, jako je Octavia Combi. Po sklopení na českou „bohyni“ ztrácí „jen“ 80 litrů.

Jízda

Vůz je pohodlný, úsporný a bezpečný, zkrátka rodinné kombi jak se patří.Motor 1,6 e-HDI má značně letargický projev, menší aktivita po otáčkách a někdy se až neochotně vytáčí. Disponuje však slušnou porcí kroutícího momentu a takže i dynamická jízda, může být překvapivě rychlá.

Peugeot 308 SW 2Motor je spojen se šestistupňovým manuálem. Při rychlosti 50 km/h na trojku se dostanete téměř na 2000 ot./minutu a po zařazení čtyřky klesnou otáčky až k 1150/minutu. Na dálnici je jízda tichá a umí jet 130 km/h za 5,6 litru na sto kilometrů. Ve městě až o polovinu víc,a mimo něj se lze dosáhnout i hodnoty, začínající čtyřkou.

Závěr

Hledáte-li mimořádně úsporné a prostorné kombi, se skvělým designem, je 308 SW s 1,6 e-HDI přesně pro vás.Pokud  však preferujete kombi, se svižnější jízdou a nebo ještě preciznějším provedením interiéru, či větší prostor, zalovte raději v konkurenčních vodách.

Celkové hodnocení: 89 %

První cena modelu: 412 000,- Kč

Cena testovaného modelu 687 200,- Kč

KLADY:

– atraktivní design

– velmi nízká spotřeba

– prostorný interiér

– jízdní komfort

ZÁPORY:

– letargický projev motoru

– „eko spřevodování“

– vysoká cena

Motorizace   

vznětový čtyřválec

zdvihový objem: 1560 cm3

nejvyšší výkon: 115 koní při 3500 ot/min.

největší točivý moment: 270 N.m. při 1750 ot/min.

palivo: nafta

Výkon

nejvyšší rychlost: 194 km/h

zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,1 sekundy

spotřeba (město/mimo/kombinovaná): 4,2 l/ 3,3 l/ 3,7 l

objem palivové nádrže: 53 litrů

Zdroj: http://testy.autoroad.cz/


  

TEST: Hyundai ix20 Cross 1.6 CVVT – Oplastování v hlavní roli

Sobota, 27th Září, 2014

hyundaiV poslední době se jakoby trochu roztrhl pytel s oplastovanými malými MPV a stranou nechtěl zůstat ani korejský Hyundai.Hyundai ix20 Cross dostal v dnešní době populární bohaté černé oplastování.

Design

Svým vzhledem a robustností je na trhu postaven proti soupeřům jako jsou Renault Scenic XMOD, plánovaný Fiat 500L Trekking a nebo Dacia Dokker Stepway. Některé weby však uvádějí zcela nesmyslně konkurenty v podobě crossoverů, jako je například francouzský Peugeot 2008, nebojí se ho dokonce srovnat i se Škodou Yeti.

Interiér

Oběma směry seřiditelný tříramenný kožený volant má dobrý rozsah nastavení a jeho celkové provedení odpovídá zaměření vozidla. Přes celkově rozměrné čelní sklo je vynikající výhled. Výhled do stran pro změnu umožňují dvojité A-sloupky, ale jejich tloušťka je poměrně velká, a tak se občas stane, že se za ně při odbočování ztratí i dodávka…

Pohodlně se zde na delší trasy usadí pět cestujících, přičemž dozadu se bez potíží posadí osoby do výšky přibližně 185 cm. Zadní lavice je dělitelná v poměru 1:2 a sedadla lze posouvat v rozmezí až 13 cm. Zavazadelník nabídne ve standardní konfiguraci objem 440 až 570 litrů (v závislosti na posunutí zadní řady). Po sklopení sedaček vznikne rovná plocha o objemu až 1486 litrů.

Rozměrnost středového tunelu je větší a tak na delších cestách může vést souboj s pravým kolenem. Nedostatečné nastavení loketní opěrce mezi předními sedadly směrem dolu k řadící páce docela snižuje konfort.

Motor a jízdy dojmy

1688_800x600x75Zážehový čtyřválec o objemu 1,6 litru. Ten je spojen s přesně odladěnou šestistupňovou převodovkou a disponuje slušným  výkonem 124 koní a 156 Nm točivého momentu. Svižná jízda tak není s ix20 žádný problém, a to i když nejste na palubě sami. Pro využití plného výkonu je motor potřeba točit až k hranici 4000 otáček, tehdy vám motor teprve začne ukazovat, co v něm vlastně je a projevuje se i „sportovnějším zvukem“.

Výrobce sám uvádí kombinovanou spotřebu na hranici 6,4 litru na 100 km.  Při velmi klidné a ekonomické jízdě jsem se dostal na hodnotu 6,2 litru, ale při polovičním obsazení a průměrném silničním tempu, kdy byla střídána okresní silnice s dálničním úseky, se spotřeba ustálila na 7,3 litrech.

Odhlučení kabiny je ovšem na výborné úrovni.Svou povahou je vůz vhodný především na normální silnice a nikoliv do drsného terénu. Černé plasty a ochrana podvozku zde slouží spíše jako okrasný doplněk, popřípadě jako ochrana před drobnými kolizemi při parkování.

Resumé

Od nového Hyundaie ix20 Cross jsem raději nic moc neočekával a o to lepší dojem na mě ve výsledku udělal. Až na pár přešlapů nemám proti vozidlu žádné větší výhrady a připomínky. Jízdní vlastnosti jsou na slušné úrovni, designově automobil taktéž neurazí a oplastovaná verze Cross vypadá oproti běžné ix20 jako silnější a schopnější bratr, který se snaží nabídnout „něco víc“, což do jisté míry i nabízí. Kdo se zakoukal do současné tvorby firmy Hyundai a model ix20 je mu po chuti, může si zvolit zdrsněnou verzi Cross, která bude dobrým společníkem na cestách.

Celkové hodnocení: 82 %

Základní cena modelu vč. akce: 304 990 Kč

Cena testované verze vč. akce: 330 890 Kč

KLADY

– usměvavý design

– prostorný a útulný interiér

– černé plasty chránící před drobnými oděrkami

– výkonná pohonná jednotka

ZÁPORY

– příliš vysoká loketní opěrka

– zastaralý vzhled volantu

Motorizace

řadový benzínový čtyřválec

objem: 1 591 ccm

nejvyšší výkon: 156 Nm při 4 200 ot./min

největší točivý moment: 124 koní při 6 300 ot./min

palivo: benzín

Výkon

nejvyšší maximální rychlost: 10.9 s

zrychlení z 0 na 100 km/h: 184 km/h

spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 7.4 l / 5.7 l / 6.4 l

objem palivové nádrže: 48 litrů

Zdroj: testy.autoroad.cz


  
Stránka: Předchozí 1 2 3 ...7 8 9 10 11 ...15 16 17 Další