Rubrika ‘Zajímavosti’

V kategorii menších SUV je nejbezpečnější Hyundai Kona

Sobota, 30th Prosinec, 2017

carKONA_front_acid

Novinka automobilky Hyundai model Kona získala v testech Euro NCAP maximální počet pěti hvězdiček. Nezávislá organizace tak zařadila letošní novinku automobilky mezi vůbec nejbezpečnější vozy v segmentu B-SUV. Vůz uspěl ve všech čtyřech měřených kategoriích, kterými jsou ochrana dospělých pasažérů, ochrana dětských pasažérů, ochrana chodců a soubor bezpečnostních asistentů.

„Pět hvězdiček od Euro NCAP pro novou Konu dokazuje, že naše nejnovější SUV splňuje nejvyšší standardy pro bezpečnost našich zákazníků,“ uvedl Thomas A. Schmid, výkonný ředitel společnosti Hyundai Motor Europe a dodal: „Nejvyšší možný výsledek ukazuje, že společnost Hyundai Motor nabízí nejen technologicky orientovaná a inovativní řešení, ale je navíc snadno přístupná všem.“

V souladu s nejvyššími evropskými bezpečnostními standardy nabízí nová Kona dlouhý seznam nejnovějších aktivních bezpečnostních a asistenčních prvků v souboru Hyundai SmartSense. Patří mezi ně například Asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích (LKA). Tento systém využívá přední kamery pro monitorování dopravního značení. V případě nechtěného opuštění jízdního pruhu způsobeného nepozorností systém upozorní řidiče akustickým a vizuálním signálem a sám nasměruje vozidlo zpět do středu jízdního pruhu.

Systém FCA využívá přední kameru a radarový snímač k nepřetržitému monitorování provozu před vozidlem. Pokud systém zjistí hrozící srážku s vpředu jedoucím vozidlem nebo s chodcem, varuje řidiče a v případě potřeby automaticky zpomalí nebo zcela zastaví vozidlo.

Vedle technologií testovaných společností Euro NCAP je Kona vybavená automatickým přepínáním dálkových světel (HBA), systémem sledování pozornosti řidiče (DAW) nebo například upozorněním na projíždějící vozidla při couvání (RCCW).

Kromě toho, že Hyundai Kona je vybavena aktivními bezpečnostními technologiemi Hyundai SmartSense™, nabízí i díky své možnosti pohonu všech kol vlastnosti plnokrevného SUV.

Zdroj: hyundai.cz


  

S testováním sedadel pomáhá Fordu robot jménem „Robutt“, který napodobuje lidské sedací partie

Sobota, 28th Říjen, 2017
  • Robotická zadnice se učí nasedat do auta stejným způsobem jako člověk
  • „Robutt“ dosedne na sedadlo pětadvacettisíckrát, čímž za pouhé tři týdny nasimuluje deset let běžného používání
  • Rozměrově vychází z urostlého dospělého muže a poprvé se uplatnil při vývoji nové Fiesty

Ford vytvořil robota, který svými pohyby napodobuje lidské pozadí a simuluje způsob, jímž lidé nasedají do auta.

Prostřednictvím tlakových map nalezli technici Fordu typický vzor nasedání a vysedání. Podle něj potom naprogramovali testovací zařízení, které slouží k testování životnosti a trvanlivosti sedadel. Přezdívka „Robutt“ je slovní hříčka složená ze slov „robot“ a „butt“ (anglicky zadek).

byqywceq2drf4kxzphtd

Už od prvního nasednutí do auta si podle sedadla utváříme dojem komfortu a kvality,“ řekla Svenja Froehlich, specialistka Fordu na trvanlivost materiálů.Dříve jsme používali pneumatické válce, které se pohybovaly jen nahoru a dolů. S ‚Robuttem‘ můžeme velmi přesně replikovat skutečné lidské chování.“

Podívejte se, jak „Robutt“ funguje:

Rozměrově „Robutt“ vychází z urostlého dospělého muže. Při vývoji nové Fiesty nasimuloval za pouhé tři týdny deset let běžného používání, když vykonal celkem 25 000 cyklů nasednutí a vysednutí. Nový test se nyní zavádí pro všechny modely evropského Fordu.

Zdroj: fordmedia.cz


  
Stránka: 1 2 3 4 5 6 7 8 ...111 112 113 Další